Ford EcoBoost
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Ford EcoBoost
2009-től egy új fejlesztésű motorcsalád kap helyet - elsőként az USA piacon - a Ford, Mercury és Lincoln modellekben. Az EcoBoost fantázianévre hallgató megoldás lényege, hogy a benzines motorokban a turbófeltöltést hengerenkénti befecskendezéssel párosítják.
Az EcoBoost család 4 és 6 hengeres erőforrásai a tervek szerint rövidebb idő alatt visszahozzák az árukban jelentkező többlet költséget, mint a diesel és hibrid megoldások. Előzetes számítás szerint, amikor egy diesel motor felára 7 és fél év, egy hibrid motoré 12 év alatt térül meg, az EcoBoost felára 30 hónap alatt visszakerül a vásárló pénztárcájába (azonos futásteljesítményt feltételezve).
A várakozások szerint az EcoBoost motorok akár 20% fogyasztáscsökkenést és akár 15% szén-dioxid kibocsátás-csökkenést is eredményezhetnek, miközben a 4 hengeres motorok 6 hengeresektől, a 6 hengeresek pedig a 8 hengeresektől megszokott teljesítményt lesznek képesek produkálni.
A megoldás lényege, hogy az üzemanyagot magas nyomáson, közvetlenül az égéstérbe fecskendezik, ellentétben a korábban megszokottól, ahol a szívócsatornába jutott a benzin. A tervezők állítása szerint így pontosabban adagolható az üzemanyag, kisebb az esély a kopogásos égésre, valamint nagyobb az elérhető hatásfok, valamint csökkenthető a turbófeltöltés egy megszokott hátránya, a turbó-lyuk.
Elsőként a Lincoln MKS-ben találkozhatunk ezzel a megoldással, amelynek 3.5 literes V6-os, ikerturbós erőforrása nagyjából 340LE és 460 Nm leadására lesz képes.
PDF prospektus
Forrás: Ford Klub, Ford Media Site
Ahogy nézem, gyakorlatilag az Audi TFSI Ford megvalósítása lesz...
Az EcoBoost család 4 és 6 hengeres erőforrásai a tervek szerint rövidebb idő alatt visszahozzák az árukban jelentkező többlet költséget, mint a diesel és hibrid megoldások. Előzetes számítás szerint, amikor egy diesel motor felára 7 és fél év, egy hibrid motoré 12 év alatt térül meg, az EcoBoost felára 30 hónap alatt visszakerül a vásárló pénztárcájába (azonos futásteljesítményt feltételezve).
A várakozások szerint az EcoBoost motorok akár 20% fogyasztáscsökkenést és akár 15% szén-dioxid kibocsátás-csökkenést is eredményezhetnek, miközben a 4 hengeres motorok 6 hengeresektől, a 6 hengeresek pedig a 8 hengeresektől megszokott teljesítményt lesznek képesek produkálni.
A megoldás lényege, hogy az üzemanyagot magas nyomáson, közvetlenül az égéstérbe fecskendezik, ellentétben a korábban megszokottól, ahol a szívócsatornába jutott a benzin. A tervezők állítása szerint így pontosabban adagolható az üzemanyag, kisebb az esély a kopogásos égésre, valamint nagyobb az elérhető hatásfok, valamint csökkenthető a turbófeltöltés egy megszokott hátránya, a turbó-lyuk.
Elsőként a Lincoln MKS-ben találkozhatunk ezzel a megoldással, amelynek 3.5 literes V6-os, ikerturbós erőforrása nagyjából 340LE és 460 Nm leadására lesz képes.
PDF prospektus
Forrás: Ford Klub, Ford Media Site
Ahogy nézem, gyakorlatilag az Audi TFSI Ford megvalósítása lesz...
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Ford EcoBoost
Hát nem mondom, teljesítményre egy ilyen motor a V8ast is helyettesíthetné a Mustangban. De a fíling nem lesz ugyan az.Schmidi írta:Elsőként a Lincoln MKS-ben találkozhatunk ezzel a megoldással, amelynek 3.5 literes V6-os, ikerturbós erőforrása nagyjából 340LE és 460 Nm leadására lesz képes.
S a valós fogyasztáscsökkenésre kíváncsi leszek.
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Ford EcoBoost
Na, pont ezt akartam írni. A V8-ban egyáltalán nem csak a teljesítmény a lényeg. Khm...sőt....az én esetemben szinte teljesen lényegtelen. Sosem használtam ki a nagy teljesítményt. (Már ha volt épp, véletlenül) Viszont a bugyborgást nagyon szeretem hallgatniDe a fíling nem lesz ugyan az.
remélem mindig lesz akkora igénya V8-ra, hogy ezek az ötletek csak a praktikus embereket szolgálják ki...
egy időre kinyírták a V8 Mustang GT-t is... majd visszajött, merhát a nép is akarta...
és előbb utóbb úgyis lesz valami technikai újítás, ami kideríti, hogy ennél a költséges technológiánál van kedvezőbb, V8 alapú, környezetvédelmi normákat és fogyasztást teljesítő is...
egy időre kinyírták a V8 Mustang GT-t is... majd visszajött, merhát a nép is akarta...
és előbb utóbb úgyis lesz valami technikai újítás, ami kideríti, hogy ennél a költséges technológiánál van kedvezőbb, V8 alapú, környezetvédelmi normákat és fogyasztást teljesítő is...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Amit a közeljövő igér, aszerint nem hiszek a csodában. 10 éves távlatban nagy eséllyel kihalnak a sokhengeres motorok. Oszt majd lesz helyette villanymotor és a hifiből jön hozzá a sportos hang. "6, 8 vagy 12 hengeres hangzást óhajt ma?"StangMan írta:remélem mindig lesz akkora igénya V8-ra, hogy ezek az ötletek csak a praktikus embereket szolgálják ki...
egy időre kinyírták a V8 Mustang GT-t is... majd visszajött, merhát a nép is akarta...
és előbb utóbb úgyis lesz valami technikai újítás, ami kideríti, hogy ennél a költséges technológiánál van kedvezőbb, V8 alapú, környezetvédelmi normákat és fogyasztást teljesítő is...
Már az elmúlt 10-15 évben is alig került piacra olyan autó ami tetszett volna. Nem mondom, hogy nincs, de elég kevés és főleg nagyon drága. Én maradok a régebbi vasaknál tisztelettel.TomiTomi írta:Amit a közeljövő igér, aszerint nem hiszek a csodában. 10 éves távlatban nagy eséllyel kihalnak a sokhengeres motorok. Oszt majd lesz helyette villanymotor és a hifiből jön hozzá a sportos hang. "6, 8 vagy 12 hengeres hangzást óhajt ma?"StangMan írta:remélem mindig lesz akkora igénya V8-ra, hogy ezek az ötletek csak a praktikus embereket szolgálják ki...
egy időre kinyírták a V8 Mustang GT-t is... majd visszajött, merhát a nép is akarta...
és előbb utóbb úgyis lesz valami technikai újítás, ami kideríti, hogy ennél a költséges technológiánál van kedvezőbb, V8 alapú, környezetvédelmi normákat és fogyasztást teljesítő is...
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Csevegés erről, arról
Totalcar: Modern benzines? Mi baj lehet?
Tényleg ilyenek a modern benzinesek? Nekem is kéne az S-Maxommal törődni?
Érdekes megoldás: http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... szorassal/
Tényleg ilyenek a modern benzinesek? Nekem is kéne az S-Maxommal törődni?
Érdekes megoldás: http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... szorassal/
Re: Csevegés erről, arról
Sajnos kellene. Szinte az összes turbós benzinest érinti, főleg ha sokat használod rövid tavokra
Re: Ford EcoBoost
https://m.facebook.com/128894020529262/ ... 935438819/
Ford Solymár írta:Tisztelt EcoBoost motorral szerelt Ford gépjármű tulajdonosok!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Ecoboost motorokkal kapcsolatban a sajtóban megjelent probléma a Magyarországon forgalomba helyezett 1.0 literes és 1.6 literes motorokkal szerelt Fordok igen kis százalékát érinti.
Az 1.0 literes motorok vízcsőrepedés miatti túlmelegedési problémája kizárólag 2011. október 5. és 2013. október 12. között gyártott 1.0 literes EcoBoost motorral szerelt Focus-okat érinti, melyet a Ford magyarországi márkakereskedői visszahívási akció keretében ingyenesen kijavítottak.
A magyarországi forgalomba helyezésű érintett 1.6-os modellekre jelenleg is zajlik a visszahívási akció, a javítást a Ford márkaszervizek ingyenesen elvégzik. Amennyiben nem magyar forgalomba helyezésű érintett gépjármű van a birtokában, javasoljuk, hogy ellenőrizze a Ford Etis publikus oldalán. http://www.etis.ford.com/ → vehicle → vehicle lookup a VIN szám megadásával, hogy van-e az autón visszahívási akció, vagy fáradjon be bármelyik Ford márkaszervizünkbe, ahol a munkafelvételen az alvázszám megadásával ingyenesen ellenőrizzük, hogy van-e az autón visszahívási akció. Amennyiben az autója Európai forgalomba helyezésű, és van rajta érvényben lévő visszahívási akció, akkor szervizünk ingyenesen elvégzi a visszahívásra vonatkozó beavatkozást.
Az 1.6 literes motorok túlmelegedésből adódó tűzveszélyében az alábbi időszakokban gyártott 1.6-os motorok érintettek:
Típus/Kivitel Az érintett gyártási időszakok (beleértve az adott napot is)
Fiesta ST 1.6L EcoBoost™: 19/9/2012-tól - 16/12/2014-ig
Kuga 1.6L EcoBoost™: 1/7/2013-tól - 21/11/2014-ig
C-MAX 1.6L EcoBoost™: 2/6/2010-tól - 22/12/2014-ig
Focus 1.6L EcoBoost™: 23/7/2010-tól - 21/9/2014-ig
Kuga 1.6L EcoBoost™: 8/5/2012-tól - 21/11/2014-ig
Transit Connect 1.6L EcoBoost™: 10/6/2013-tól - 20/12/2014-ig
További kérdéseikkel kapcsolatban, kérjük keressék szervizes kollégáinkat, akik állnak az Önök rendelkezésére: https://fordsolymar.hu/contact/kapcsolat