Az autógyártás termékeinek érdekességei és fejlődése

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Az autógyártás termékeinek érdekességei és fejlődése

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.14 11:37

Kedves olvasok, ez a topic egy kissé más lenne, mint az eddigiek. Itt egy összegyűjtés lenne az autógyártáshoz kapcsolódó fejlesztések, találmányokból. Ha valaki ilyen dolgokkal találkozik, kérjük hozzászólásban írja meg vagy esetleg üzenetben elküldhetné nekem és kiegészíteném a listát azokkal is! Így lenne egy évszám szerinti hosszú, állandóan bővülő lista, ami jó áttekintést engedne bárkinek, aki erre téved vagy érdeklődik az autó technikai fejlődése iránt.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.12.14 11:48-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.14 11:38

A kezdetektől 1899-ig

1786. Murdock (angol) gőzautó
1831. Gorni - (angol) gőzkocsi
1837. Thomas Davenport patkolókovács USA - villanymotor- villanyautó
1867. benzinmotor Nicolaus August Otto
1897. dieselmotor -- Rudolf Diesel
1875. Siegfried Marcus osztrák műszerész -benzinmotoros autó
1882 Csonka János Dual fuel - gáz vagy petróleum üzemanyaggal dolgozó motor
1886. Karl Benz háromkerekű benzinmotoros kocsi, 1000 kcm. Motor 0,87 ps, 15 km/h.-fakerék.
1889. Daimler - kéthengeres V benzinmotor, négykerék, 565 kcm, 1,65ps.
1891 Bánki Donát - Csonka János porlasztó (petróleum motoron)
1899. FIAT 3,5 HP TIPE 679 kcrn, 4,2 ps, 35 km/h
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.01.09 13:46-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.14 11:40

1900-tól 1949-ig

1900. Mercedes 5900 kcm, 35 ps, 86 km/h
1900. irányítóbot helyett kormánykerék
1900-1902 általánossá válik a soros, négyhengeres benzinmotor építési mód
1902. Az amerikai Packard szabadalma a H formájú sebességváltási mód
1903. Bánki-Csonka féle benzinporlasztó
1905. A francia Mors szélvédőüveget épít a kocsijára
1906. Romert Bosch nagyfeszültségű mágneses gyújtás
1910. Ablaktörlő
1912. Az amerikai Cadillac-nél elektromos indítómotor és világítás
1913. Egyenlőre csak versenykocsiknál hidraulikus fék
1919. az amerikai autógyártásban az ellenőrzőműszerek belső világítása
1924. Utastér fűtése, krómdíszítések,
1924. Wankelmotor - Felix Wankel
1929. autórádió
1937. Barényi Béla - Gépjármű három részre osztott felépítménnyel
1938. Az amerikai Packard-nál légkondicionáló
1941. Barényi Béla - új padlóvázat fejleszt (a széria X-ovális csővázzal összehasonlítva kevésbé érzi a rázólengéseket, sőt oldalütközésnél az utasok számára nagyobb védelmet kínál) 1952 Ponton-ban jelenik meg...
1947. Barényi Béla - a rugalmas, deformálható ütközőlapot a k ormányzásnál
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.01.09 14:46-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.14 11:41

1950-1999-ig

1951. Barényi Béla süllyeszthető ablaktörlő (személykocsival történő ütközés esetén a gyalogost megvédi a sérülésektől)
1952. Barényi Béla gyűrődő zóna (a '40-es években fejlesztette ki)
1963. Barényi Béla Gépjármű biztonsági kormánytengelyt"
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.01.09 14:56-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.14 11:41

2000-...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Az autógyártás termékeinek érdekességei és fejlődése

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2014.02.25 10:49

Mercede-Benz TV: Béla Barényi - a biztonság története


Válasz küldése