Gyújtás - gyertyák, kábelek, trafók, modulok, stb.

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Gyújtás - gyertyák, kábelek, trafók, modulok, stb.

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.06 10:06

Íme egy topic ahol az egyik legfontosabb dologról a gyújtásról lenne szó.

Kezdeném egy egyszerű ábrával mi elég jól szemlélteti az 5.0 HO és a sima 5.0 gyújtási sorrendje között lévő különbségeket. Bocs, de csak Paint-ben dobtam össze sebtiben. Íme:



Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bandit 2007.11.14 11:16-kor.

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2007.11.06 12:02

Na nemazért hogy kötekedjek, de ezek a motorok nem forditva pörögnek, vagy utángyújtottak? :monokli:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.07 13:17

A H.O.-nak más a gyújtási sorrendje. Egyik motor sem megy a másik sorrendjével.

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.14 11:17

Chromlo kérésére bejelöltem a képen, hogy merre forog a rotor.

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.14 17:40

Essen pár szó gyertyákról is! Mindenképp a Motorcraft-ot ajánlják mindenütt és az én tapasztalataim is ezt mondják.

Íme egy lista, hogy évjárat szerint mi az előírt gyertya típus:

Motorcraft ASF52C
1979-1981, 1984-85 CFI

Motorcraft AWSF44C
1986 EFI.

Motorcraft ASF42C
1982-1993 5.0

Motorcraft ASF32C
1994-1995 Mustang 5.0

Motorcraft AWSF32C
1993-1995 Cobra

Motorcraft AWSF32E
1999-2000 Cobra 4.6L

Motorcraft AWSF32P platinum gyertya
1999-2000 Mustang GT 4.6L

Motorcraft AWSF32PP platinum gyertya
1996-1998 Mustang GT 4.6L


Sajnos csak 2000-ig tudtam összeszedni a gyertyákat, de bárki kiegészíthet.

Avatar
Fölesz
Úrvezető
Hozzászólások: 118
Csatlakozott: 2007.07.05 21:15
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Fölesz » 2007.11.14 22:53

és ez miért van h más a sorrendjük?

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.14 23:33

Fölesz írta:és ez miért van h más a sorrendjük?
papa, hogy megy be a nagy elefánt az oroszlán barlangjába... :monokli:

mer csak azér nemdebár hiszen mert :mrgreen:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.15 9:12

Fölesz írta:és ez miért van h más a sorrendjük?
Más a vezérlés.

Miért ide raktátok a topic-ot? Broncos-sokat, T-bird-ösöket, stb. Nem érdekelhet a téma? :rage:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.11.15 10:02

Bandit írta:Miért ide raktátok a topic-ot? Broncos-sokat, T-bird-ösöket, stb. Nem érdekelhet a téma? :rage:
A gyertyáknál sok helyen a Mustang szót láttam. Meg nem tudtam, hogy Bronco létezett HO-s motorral is?!

Figyelj, a Te logikáddal elég lenne egy Ford téma, hisz igen sok alkatrészt használtak közösen a különböző modellekben.

Most vagy autó- vagy motortípusonként tárgyaljuk. Mivel sokféle motorról van szó, így autó mellett döntöttem. ;)

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.15 10:18

TomiTomi írta:
Bandit írta:Miért ide raktátok a topic-ot? Broncos-sokat, T-bird-ösöket, stb. Nem érdekelhet a téma? :rage:
A gyertyáknál sok helyen a Mustang szót láttam. Meg nem tudtam, hogy Bronco létezett HO-s motorral is?!

Figyelj, a Te logikáddal elég lenne egy Ford téma, hisz igen sok alkatrészt használtak közösen a különböző modellekben.

Most vagy autó- vagy motortípusonként tárgyaljuk. Mivel sokféle motorról van szó, így autó mellett döntöttem. ;)

HO van Bronco-ban, T-bird-ben, F-150-ben, stb. Csak kérdezni kéne, pl. telefonon. ;)
Akkor mégis össze kéne vonni 79-04-ig Late modellé a session-öket?
:twisted:
Na jó hagyom ezt a technika dolgot. Majd ha lesz külön technikai tippek fül akkor berakom cikk formájában.

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.28 16:51

Nem hagyom. 8)

A sima 5.0 (nem H.O.) és a 352, 360, 390, 406, 427, 428, 429-es, 460-as és 514-es blokknak megegyezik a gyújtási sorrendje. Ami 1-5-4-2-6-3-7-8 - ha nem lenne egyértelmű a kép alapján.

Gondoltam akik valamelyik ilyen motorral rendelkeznek (pl.: GranTorinosok) csak örülnek. :twisted:

A H.O. sorrendje pedig egyezik a 351W (Windsor), 351C (Cleveland) sorrendjével. Ami 1-3-4-2-6-5-4-8.

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.05.09 14:59

Nem tudjátok, mi lehet a különbség az ASF52C meg a BSF42C gyertya között?

Az okos táblázatocska szerint a miénkbe az előbbi való. Utóbbi típust egy t-bird fedőnevű egyén hirdeti a v8-on. :) (A mi T-Birdünk vajon?)

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.06.27 19:53

Én csak kérdezek..... A rockauto-n a 79-es évjáratnál szétszedi a gyertyákat 79 február előtti és utáni gyártmányokra. Előbbiekre 0.05-ös hézaggal, utóbbira 0,06-os hézaggal kínálnak gyertyát.

1. Ezeket a hézagokat mióta nem lehet állítani?
2. Írjátok itt fenn, hogy Motorcraft kéne bele. Azok csak 0,05-öst kínálnak. ASF52CF4 aszondja. Annak jónak kéne lenni, nem?

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.06.27 19:55

Még 1 kérdés: Autolite gagyi?

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.06.28 21:12

Nem csak lehet, de kell is hézagolni a gyertyákat. Hiába veszed ki dobozból, újonan, nem mindegyik lesz a megfelelő értéken. Érdemes lemérni mindet.
Ráadásul ezek a gyertyák már jóval gyengébb minőségűek. 8-12ezer km-enként nem árt kitekerni őket és lecsekkolni a hézagékot mert, simán elmásznak.

Az autolite nem a legjobb minőség. Néhányaknak nem vált be, néhányan pedig se rosszat, se jót nem mondanak róla.

Válasz küldése