Motorolajok

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.03.16 21:23

Utána néztem. :)

diffi: 1,4l 75W140 (M2C192-A)
automataváltó: 10,6l WSS-M2C919-E (E-Fluid)

Avatar
STRELI
Úrvezető
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2009.03.19 16:12
Tartózkodási hely: Kufstein(A),Üröm

Hozzászólás Szerző: STRELI » 2010.03.17 9:24

TomiTomi írta:Utána néztem. :)

diffi: 1,4l 75W140 (M2C192-A)
automataváltó: 10,6l WSS-M2C919-E (E-Fluid)

ooohh,nagyon dánke! ;)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.09 13:12

Oszi műhelyében jött az ötlet, hogy a veteránmotorjainkba Motul 300V Le Mans SAE 20W-60-as, duplaészter technológiájú olajat kellene tenni. Így elkezdtem beleásni magam a témába. Először is végig olvastam-e témát, amelynek a legérdekesebb cikkei, amiket MrMach1 linkelt be:
Amit a cikkszerzője ír, az igen ellent mond a fenti olajnak. A sűrű olajra azt írják, hogy nem biztos, hogy mindenhová elér, lassabban áramlik a csatornákon, nehezebben oszlik el hideg motornál. Azt ajánlja, hogy az első szám minél kisebb legyen, és a másodikkal is csak akkr menjünk feljebb, ha gondunk van az olajnyomással. (~0W-20/30-tól indulva) Viszont szemrebbenés nélkül állítja, hogy öreg motorokba is bele lehet önteni a legmodernebb olajakat.

A svájci mustangos fórumba most beírt valaki, aki amellett kardoskodik, hogy a legolcsóbb áruházi olajat kell venni, mert azok SF minőségűek és olyan kell a régi motornak. Ezekben sok a ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate - ki tudja, hogy ez mi magyarul?) és az kell a régi motorok kenéséhez, az újaknál viszont nem tesz jót a katalizátornak.

Pl a Mobil 1 megadja, hogy mely olajukban mennyi ZDDP van: https://www.mobiloil.com/USA-English/Mo ... _Guide.pdf

még érdekes lehet ez a rész: https://www.mobiloil.com/USA-English/Mo ... epage.aspx, főleg a Classic Cars és a ZDDPre adott válaszok

Mondjuk ezek alapján odajutottam, hogy Mobil 1 High Mileage 10W-40-el próbálkoznék, amely szintetikus olaj, de egyben sok ZDDPt tartalmaz.

Szerintetek?

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.09 13:32

Persze nem könnyíti a helyzetet, hogy ez egy amerikai piacra készült olaj...

Láttatok más cégnél olyat, hogy megadja a ZDDP tartalmát az olajainak?

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2011.08.10 7:56

Én nem értek hozzá, csak idézem amit a V8-on és az amerikai Pontiac (tudom ez GM) fórumon ír mindenki:
Nyárra 20W-50, télre (ha használni akarod csak akkor) 10W-40. Én 20W-50-et tettem eddig bele és nincs gondja az autónak (használják ezt annak elelnére, hogy :

Kép


itt is más olajat írnak. Valahogy még is mindneki a 20W-50-et mondja, kivéve ha újra építed és gyakorlatilag új, akkor tesznek bele 10W-40-et). Nekem azonnal beáll rendesen az olajnyomás, mondjuk ha régóta áll akkor úgy indítok, hogy 2-3x csak megforgatom, hogy felverje és csak aztán indítom be. A kinti fórumokon is ezt mondják a régi autókba, van aki 30 éve ezzel megy, akarom mondani tapossa ;) . ÖREG, használt motorba nem tennék nyárra 10..-et.

Ami fontosabb szerintem, hogy mivel nem jársz vele sokat, minden tavasszal vagy 3.000 mérföldenként lecserélném új olajra...

10W-40-el menő 10 éves autóba mondták, hogy tegyünk 5W-40-et, mert az milyen jó olaj. Városban nem volt semmi érezhető eltérés, de pályán úgy elkezdte enni, hogy gyorsan visszakerült bele 10W-40. Amúgy a mostani autóknál nem cél a hosszú élettartam....

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.10 8:38

LeMans67 írta:10W-40-el menő 10 éves autóba mondták, hogy tegyünk 5W-40-et, mert az milyen jó olaj. Városban nem volt semmi érezhető eltérés, de pályán úgy elkezdte enni, hogy gyorsan visszakerült bele 10W-40. Amúgy a mostani autóknál nem cél a hosszú élettartam....
Ebben az a meglepő, hogy melegen a 2. szám számít. Szal ha sűrűbb olaj kellett volna, akkor 5W50est kellett volna beletenni. :hmm:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.08.10 12:51

A póniban tavaly óta 10W40 van. A 20W50 - et sokkal jobban szerette. Stabilabb az olajnyomása melegen és terhelésen.

A Mondeóban 5W30 van. Ez az utolsó, hogy az van benne. Eszi már eléggé, majdnem 200 ezer km van a motorban. A legutóbbi 10000 km-en ráborítottunk másfél litert. (Asszem öt és fél megy bele.)

A Hondának meg mindegy, mi van benne, az egyes henger akkor is sztrájkol hidegen :)

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2011.08.11 7:46

somi írta:A Mondeóban 5W30 van. Ez az utolsó, hogy az van benne. Eszi már eléggé, majdnem 200 ezer km van a motorban. A legutóbbi 10000 km-en ráborítottunk másfél litert. (Asszem öt és fél megy bele.)
khm, inkább cserélni kellene, saját autómban az olaj nem éli meg a 10e km-t, még akkor sem, ha sokkal többet írnak a gyárban, mint csere km.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2011.08.11 7:51

TomiTomi írta:
LeMans67 írta:10W-40-el menő 10 éves autóba mondták, hogy tegyünk 5W-40-et, mert az milyen jó olaj. Városban nem volt semmi érezhető eltérés, de pályán úgy elkezdte enni, hogy gyorsan visszakerült bele 10W-40. Amúgy a mostani autóknál nem cél a hosszú élettartam....
Ebben az a meglepő, hogy melegen a 2. szám számít. Szal ha sűrűbb olaj kellett volna, akkor 5W50est kellett volna beletenni. :hmm:
khm, a német pályán mentünk hosszan 170 körül, ott inkább hideg a motor a menetszéltől (alig éri el a közép állást), tehát nem a meleggel van a gond...Aztán belement a 10W-40 és a következő úton az előző olaj evés helyett már csak Opelesen csipegette...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.11 8:29

LeMans67 írta:khm, a német pályán mentünk hosszan 170 körül, ott inkább hideg a motor a menetszéltől (alig éri el a közép állást), tehát nem a meleggel van a gond...Aztán belement a 10W-40 és a következő úton az előző olaj evés helyett már csak Opelesen csipegette...
Normál üzemmeleg, vízhűtéses motor hőfoka viszonylag állandó és az olaj 2. száma érvényes rá. Az első a hidegindításnál fontos, annyira meg azért csak nem hűlt vissza.

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.08.11 16:14

LeMans67 írta:
somi írta:A Mondeóban 5W30 van. Ez az utolsó, hogy az van benne. Eszi már eléggé, majdnem 200 ezer km van a motorban. A legutóbbi 10000 km-en ráborítottunk másfél litert. (Asszem öt és fél megy bele.)
khm, inkább cserélni kellene, saját autómban az olaj nem éli meg a 10e km-t, még akkor sem, ha sokkal többet írnak a gyárban, mint csere km.
A csere mit sem változtat azon a tényen, hogy eszi :monokli: Egyébként át fogunk állni a tízezres cserére, annál is inkább, mert idén nem is mentünk többet egy év alatt :?

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.12 9:39

Totalcar: Motort cseréljünk vagy olajat?
Kimondjuk a motor halálos ítéletét, ha 30 ezer kilométerenként cserélünk olajat? Vagy a korszerű autóknak ez meg sem kottyan? Esetleg az olajok fejlődtek ennyit?

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2013.03.17 22:55

Olajtesztelő

Kép

Cikk hozzá itt.

Honlapja itt.


Diss
Kabóca
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.04.10 11:04

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: Diss » 2013.04.10 12:17

Sziasztok! Segítségre / véleményre lenne szükségem. A 2000-es Mustang GT-mbe akarok olajat választani. 4.6-os V8-as, a Ford azt írja a kézikönyvben, hogy 4,7L olaj kell bele, egész pontosan ilyen:

Motorcraft SAE 5W-30 Super Premium Motor Oil, XO-5W30-QSP, WSS-M2C153-G with API Certification Mark

A gond az, hogy ilyet nem találok itthon sehol. Motorcraftból XR Synth 5W-30-ast találtam, de nem tudom, az jó-e bele, és milyen minőség. A szerelőm Castrolt javasolt, viszont amerikai fórumokon több helyen azt olvastam, a Motorcrafttal jobbak voltak a tapasztalatok. Ki mit javasol? Előre is köszönöm!

Gábor

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Motorolajok

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2013.04.22 19:47

Olvasgattam megint a motorolajokról:

http://www.motorolajbolt.hu/olajismerte ... lajokrol-3

http://www.olajinfo.hu/index.php/motoro ... tek-1-resz

http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/

és azt gondolom, hogy hígabbal kellene próbálkoznom a Torinoban. :hmm:

Főleg ez üt szöget az ember fejében:
Bob, az olajos fiú írta:It is said that 90 percent of engine wear occurs at startup. If we are interested in engine longevity then we should concentrate our attention at reducing engine wear at startup.
Ugye ami annyit jelent, hogy a kopás 90%a indításkor következik be és arra érdemes koncentrálni. Ez szvsz eléggé a 20Wxx-es olajok ellen szól...

Válasz küldése