Motorolajok

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2010.03.09 11:48

10w-40, 5 litert vegyél. A maradék jó lesz utántöltésre.

15w-40-nél vastagabb olajat ne tegyél bele! Csattogni fognak a tőkék. Elég szűk nyílás van rajtuk az olajnak, így a vastag olaj nem tud befolyni.

A gyár előírás az 5w-30 de, az meg túl vékonynak tűnik. Én 5w-40 és 10w-40-et szoktam beletenni.

A 8-12 ezer kilóméterenként le kell cserélni. Erősen használatfüggő ugyan de, ne felejtsd el, hogy itt 8 hengert ken annyi olaj amennyi egy átlagos autóban 4 hengert.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2010.03.09 12:18

Ne felejtsd, neked "új" a motorod, ha jó, akkor 5W-s belefér... azért az éltesebbekbe az már vékony.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2010.03.09 15:08

StangMan írta:Ne felejtsd, neked "új" a motorod, ha jó, akkor 5W-s belefér... azért az éltesebbekbe az már vékony.
Meglehet de, a technika szinte változatlan. Egy széthullott motorba meg mindegy mit tölt az ember, kifolyik. :)

Avatar
burnoczky
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 628
Csatlakozott: 2010.01.13 23:11
Tartózkodási hely: Hatvan / Délpest

Hozzászólás Szerző: burnoczky » 2010.03.09 17:27

gyanitom azért annyira nincs az a moci szétesve hogy kifojjon :)

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2010.03.09 17:58

Öööööö... azé vannak átmenetek az új és a széthullott motor között ;)

Egy széthullott motorba nem tucc olajat tölteni, csak meg tudod locsolni :mrgreen:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
burnoczky
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 628
Csatlakozott: 2010.01.13 23:11
Tartózkodási hely: Hatvan / Délpest

Hozzászólás Szerző: burnoczky » 2010.03.09 18:07

felmosni a műhelyt olajjal a moci körül :) de miután komojbb mocikról beszélünkilyen nem nagyon fordul elő sz tem, vagy ha mégis az gyilkosságlenne... :roll:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2010.03.11 11:05

Hehhe. Kevergetjük itt a szezont a fazonnal. Tegnap anyagismeret óránk volt :D , és kissé tisztába tettük a viszkozitás fogalmát. Ennek fényében revideálnom kell ama nézetemet/és mások nézetét is, hogy az 5W olaj "híg" lenne a lötyögős mocijainkba.

GéLaci mondja jól, mert kábé azt mondja, hogy a viszkozitásnak semmi köze a sűrűséghez, hanem FOLYÁSI TULAJDONSÁG. Azt mutatja meg, hogy mekkora erő szükséges ahhoz, hogy az anyagi részecskék 1 m távolságon 1 m/s sebességgel elmozduljanak. Magyarul, a kenőanyag belső súrlódásának legyőzéséhez szükséges erő. Mértéke a nyíróerőtől és a hőmérséklettől függ.

Ennek fényében az 5W és 10W közti különbség csak annyi, hogy az 5W-s olaj alacsonyabb hőmérsékleten is képes egymáson elgördíteni az anyag óriásmolekuláit, vagyis folyásra bírni az olajat. Üzemi hőfokon már nemigen van különbség.

Na? Okosodok már? :sziapici:

Avatar
MrMach1
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1352
Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: MrMach1 » 2010.03.11 12:05

GLautó írta:Én pl: 10W-60-ast használok 13 éve.
Milyen márkát?
Vagy többen is gyártanak ilyet?
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2010.03.11 14:58

somi írta:Hehhe. Kevergetjük itt a szezont a fazonnal. Tegnap anyagismeret óránk volt :D , és kissé tisztába tettük a viszkozitás fogalmát. Ennek fényében revideálnom kell ama nézetemet/és mások nézetét is, hogy az 5W olaj "híg" lenne a lötyögős mocijainkba.

GéLaci mondja jól, mert kábé azt mondja, hogy a viszkozitásnak semmi köze a sűrűséghez, hanem FOLYÁSI TULAJDONSÁG. Azt mutatja meg, hogy mekkora erő szükséges ahhoz, hogy az anyagi részecskék 1 m távolságon 1 m/s sebességgel elmozduljanak. Magyarul, a kenőanyag belső súrlódásának legyőzéséhez szükséges erő. Mértéke a nyíróerőtől és a hőmérséklettől függ.

Ennek fényében az 5W és 10W közti különbség csak annyi, hogy az 5W-s olaj alacsonyabb hőmérsékleten is képes egymáson elgördíteni az anyag óriásmolekuláit, vagyis folyásra bírni az olajat. Üzemi hőfokon már nemigen van különbség.

Na? Okosodok már? :sziapici:
Ez eddig még kb. helyes is.
Csapágyillesztések, olajfuratok?
Sem hidegen, sem melegen nem tudja belegyömöszölni a 20w-50 magát a tőkékbe. Ugyanez igaz a csapágyillesztésekre is.
Az meg fékpad mérésen alapuló tény, hogy az 5w-30 és a 10w-40 között 5-8 lóerőnyi eltérés van egy 5.0HO motornál üzemmelegen.
Aztán ott van még az ásványiolaj és a szintetkus olaj közötti különbség is.
'79 óta félszintetikus vagy szintetikus olajat írnak ezeknél a motoroknál elő, nem hiszem, hogy véletlen.
Ha megeszi az olajat a motor az baj. De valszeg szelepszárszimmeringet cserélve orvosolható(tipikus hibajelenség). Ha nem akkor ott nagyobb gáz van.
Ha meg lötyög a motor akkor, motortatrtóbakot kell cserélni vagy meghúzni a csavarokat. :monokli:
Komolyra fordítva a szót: ha, gyorsan elfogy az olaj az tömítetségi hiba. A sűrű olaj ugyan lassabban fogy el de, ez nem igazán megoldás hosszútávon.
Az alaphelyzetben (hidegen) túl sűrű olaj egyéb meghibásodásokat is előidézhet. Pontosan azért mert ahova nem tud befolyni ott nem ken. Ha a tőkéket nem tudja feltölteni rendesen vagy, nem tud kifolyni akkor első estben szelepbeverődést (hengerfej kínzás), második esetben szelepbeégést idézhet elő.

SZVSZ, saját felelősségére mindenki azt tölt a mocijába amit akar de, nem igazán érdemes a gyári előírásoktól túlzottan eltérni.
Ha a kopott motornak magas az olajfogyasztása akkor inkább a második indexet érdemes növelni, pl.: 10w-40, 10w-50, stb.

Avatar
burnoczky
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 628
Csatlakozott: 2010.01.13 23:11
Tartózkodási hely: Hatvan / Délpest

Hozzászólás Szerző: burnoczky » 2010.03.11 19:58

egyetértek... ha télleg eszi az olajat akkor nem az olajat kell sűriteni, hanem a tömítést :roll:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2010.03.12 12:05

burnoczky írta:egyetértek... ha télleg eszi az olajat akkor nem az olajat kell sűriteni, hanem a tömítést :roll:
De ha csak csipegeti akkor érdemes a második (magas hőmérsékleti) index körül játszani. Pl.: a fent említett 10w-60 elég jó választás lehet csak, nem olcsó.

Avatar
burnoczky
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 628
Csatlakozott: 2010.01.13 23:11
Tartózkodási hely: Hatvan / Délpest

Hozzászólás Szerző: burnoczky » 2010.03.12 21:26

hát ez mondjuk minden esetben pénztárcafüggvényes... :shock:

Avatar
STRELI
Úrvezető
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2009.03.19 16:12
Tartózkodási hely: Kufstein(A),Üröm

Hozzászólás Szerző: STRELI » 2010.03.15 20:17

sziasztok

olajat kéne cserélni a vadcsacsiba! :)

megtudnátok mondani hogy miyen kell bele?
motorolaj?
váltoolaj?
difi olaj?

köszi elöre is.STR Jr.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.03.15 21:16

Motorolajként 5W 30 van előírva a motorodhoz.

Avatar
STRELI
Úrvezető
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2009.03.19 16:12
Tartózkodási hely: Kufstein(A),Üröm

Hozzászólás Szerző: STRELI » 2010.03.16 14:50

TomiTomi írta:Motorolajként 5W 30 van előírva a motorodhoz.
köszi tomi!
Többiről hol találok infot?

Válasz küldése