Motorolajok

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Kenguruvadász
Úrvezető
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2007.07.19 18:30
Tartózkodási hely: Gladstone QLD Au

Motorolajok

Hozzászólás Szerző: Kenguruvadász » 2007.07.29 17:01

kis segítség kéne, milyen viszkozitású olajat ajánlotok egy 150.000 km-es 5.8 literes v8-as ba

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.29 17:18

Amikor a gyártó megadja, sosem viszkozitást, hanem minőséget ad meg.

Vagyis az API SJ, SF... a mérvadó.

Minnél késöbb van az ABC-ben az "S" utáni betű, annál jobb minőségű az olaj. Vagyis az SL minősítésű fényévekkel jobb minőségű olaj, mint az SF.

Én 10W40et használok és ebben az évben már tettem bele Prolongot is.

Ha egész évben használod az 10W40 teljesen jó.
Ha cserélnéd télre és nyárra, akkor az okosok nyárra 20W50-es olajat mondanak, télre meg 10W40est...

Szerintem 10W40-nél ne legyen vékonyabb.

A 20W-s olaj elég vastag, ezért csak nyárra, magasabb hőmérsékletre javasolt. A 20W egyébként a szivattyúzhatóságot jelenti.. kvázi vastagságot. Minnél vastagabb az olaj (vagyis 20W vastagabb, mint 0W), az olajpumpának annál nehezebb szivattyúznia, és annál kevésbé bírja a mínuszokat is.

... bla bla bla... szerintem egy minőségi 10W40 olaj (Castrol, Mobil1, Valvoline MaxLife (én ezt használom)) teljesen jó, ha teheted, akkor a Prolong nem butaság.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2007.07.29 22:29-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Kenguruvadász
Úrvezető
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2007.07.19 18:30
Tartózkodási hely: Gladstone QLD Au

Hozzászólás Szerző: Kenguruvadász » 2007.07.29 17:27

Itt csak nyári olajjal kell számolni eddig ezen a télen egyszer volt itt +8C fok a hejiek meg akartak fagyni
:D

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.29 17:32

én azért a 10W40-nél maradnék...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Kenguruvadász
Úrvezető
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2007.07.19 18:30
Tartózkodási hely: Gladstone QLD Au

Hozzászólás Szerző: Kenguruvadász » 2007.07.29 17:46

Köszönöm

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.07.29 22:10

Amúgy a Mustangomhoz 5W20at írnak elő (a V6oshoz 5W30at). A svájci Ford szerviz simán 5W40et tölt bele. :roll:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.29 22:28

az 5w20 helyett 5w40 csak jó.... ez azt jelenti, hogy az olaj jobban bíja a meleget... nem is értem, hogyan találták ki ezt a 20as olajat az amerikaiak... idióták... :roll:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.07.29 22:49

StangMan írta:az 5w20 helyett 5w40 csak jó.... ez azt jelenti, hogy az olaj jobban bíja a meleget... nem is értem, hogyan találták ki ezt a 20as olajat az amerikaiak... idióták... :roll:
Hááát az európai fórumok eléggé csodálkoznak. :?

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.29 22:55

TomiTomi írta:Hááát az európai fórumok eléggé csodálkoznak. :?
khm... legyek gonosz???? Szerinted Jürgen többnyire mennyit ért az autóhóz? "Aztata pedált kell benyomni jól, eztet meg akkor ha nem akarok menni"...

Feljebb írtam, hogy az olajokat hogyan minősítik... az a lényeg. A viszkozítás meg annak a függvénye, hogy milyen időjárási körülmények között használod az autót.

A régebbieknél, mint pl. az enyém, a 10W40 a legjobb all-arounder olaj.
A te motord, már modernebb motor, bírja a vékonyabbat is, ezért az 5W40... talán 5W20 nincsen is Európában... azt igyák az amerikaiak :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.07.29 23:04

StangMan írta:khm... legyek gonosz???? Szerinted Jürgen többnyire mennyit ért az autóhóz? "Aztata pedált kell benyomni jól, eztet meg akkor ha nem akarok menni"...

Feljebb írtam, hogy az olajokat hogyan minősítik... az a lényeg. A viszkozítás meg annak a függvénye, hogy milyen időjárási körülmények között használod az autót.

A régebbieknél, mint pl. az enyém, a 10W40 a legjobb all-arounder olaj.
A te motord, már modernebb motor, bírja a vékonyabbat is, ezért az 5W40... talán 5W20 nincsen is Európában... azt igyák az amerikaiak :monokli:
(Azér a nagy német fórumban van egy két ficere, akik szakmájukként foglalkoznak az olajjal. ;))

5W20 tényleg nincs Európában. S az USÁban is van egy-két meleg állam. Bár ritkán járnak kétszáz felett... :roll:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.29 23:11

Amikor Egerbe mentem, LeMans elültette a bogarat a fülembe azzal hogy neki 110 km/h felett elkezdett melegedni a gép ( khm... hááát nem Ford :ordog: ) ... na, gondoltam figyelek.
A tempó meg nem említhetően magas volt, gyorsan tovaszálltak a kilóméterek, a hőmérséklet meg 35-36 fok lehetett, Egerben már 39et mutatott a kitett mérőke.
Na mindegy, lekopogom, hogy nekem soha semmi melegedési gondom nem volt...

40es olaj minimum kell! Persze ha az autó garázsban áll, és néha lefújjuk róla a port, akkor jó a 20as is :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.08.04 11:03

A 2005ös Mustang GT olajbeöntő sapkája:

Kép

:monokli:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.08.06 7:01

hehhh... made in china... :sallala:

:sir:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.08.06 8:09

Igen, nálunk a gépben 20W50 van. Mivel:
- a motor 40 éves és a régi amerikai motorok nem voltak híresek a jól tömítettségről.
- amúgy ha hígat teszek bele, akkor azt szépen kinyomja hátulállítólag...
- akkoriban az olaj sűrű massza volt és ahhoz építették a motorokat.
- nem hiszem, hogy télen sokat fog közlekedni a gép (bár ha olyan tél lesz, mint az elöző... :twisted: ), maximum beindítom és járatom kicsit. Annyit szerintem kifog bírni ezzel az olajjal is.

TTamás ajánlásával (ő itthon egy sok amerikai autót látott és szerelt tuningolt ember - azoknak akik nem ismernék). Ez már TV reklámnak is lemenne. Tehát régi motorba jó ez az olaj. Sajnos a melegedés nemtudom mitől volt. Most jól működött, ennek ellenére kapott egy új hűtősapkát, hát ha ott lehet a bibi... Majd tesztelés után kiderül, de nem volt még időm azóta menni vele..

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.08.06 8:13

Hm esetleg, lehet, hogy nagyobb sebeségnél pont a sűrű olaj miatt melegedett a gép?

Válasz küldése