Hővédő kerámia

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hővédő kerámia

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2012.09.28 12:22

Hali, érdekelne a véleményetek, nekem vannak kétségeim.
Biztató amit írnak... de...? Jó lenne beszélni valakivel akinek vannak tapasztalatai ez ügyben.



Kép

http://skpower.hu/category/keramia-bevonat

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: Hővédő kerámia

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2012.09.30 19:11

Nem hiszek az ilyen dolgokban. Az én véleményem, hogy semmi nem rögzíti a dugattyúhoz. Darabok fognak leszakadni belőle, amik összekaristolják a hengerfalat, törik a gyűrűt, sértik a dugót. Jobb esetben simán távozik a kipufogón keresztül. Ha ez a dolog működne, nem a kis fogyasztótól akarnának kicsi pénzt érte, hanem eladnák a motorgyártóknak, és minden motorban ez lenne....
Én még soha nem láttam szétszedett Forma-1-es motort. Gondolom a hirdető többet is, így biztos igaz amit mond, és használják ezt a technikát... Cserélik is a motorokat sűrűn:) Az F1 dugattyúk amúgy alamériumbú (ötvözetből) vannak (forrás Wikipedia). Mennyi a fajsúlya ennek a rétegnek? Nagyobb, mint a dugók anyagáé?

12-13 éve még a NiKaSil (Nickel-Karbid-Silícon) bevonat volt a csúcs, akkor már vagy 30 éve ezt használták a motorsportban. Persze azóta sokat fejlődött a világ, de ahogy nézem a Porsche még mindig ezt használja... Ez sem a dugóra kerül, hanem a hengerfalra, elektrolízissel, tehát tényleges kémiai kötés jön létre a hengerfal és a felvitt réteg között. Éppen ezért az ilyen hengerek többnyire nem fúrhatóak, hanem dobósak (sérülés, méreten túli kopás esetén)

Persze ez csak az én véleményem.

Válasz küldése