Porlasztóbeállítás

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.09.10 18:25

TomiTomi írta:Minden porlasztóban 7/16" kell? :nemtom:
Nem, de a legtöbbhöz igen.


Kép

Egyébként az 1,5 fordulatból lehet ám befelé is tekerni, amíg szépen jár a motor.

Avatar
kess
Úrvezető
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2012.05.23 13:06
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: kess » 2012.09.10 19:50

Ezen a listán nincs a 460-as moci. Olyanod nincs véletlen?
A másfél fordulathoz képest inkább befelé kell tekerni, mint kifelé? Most már én is kedvet kaptam ehhez a dologhoz. Felújítókészletet honnan tudok még venni, ha sem a rockautón sem az ebay-en nincs?

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.09.10 19:58

Ezt a táblázatot a felújító készlettel kaptam.
Azért nincs benne 460, mert azon nem volt kéttorkú karburátor.
Lehet el sem tudna indulni vele. :mrgreen:
Úszószint: 29 / 64 in. (11.5mm)
Inkább befelé tekerd, ha azt akarod hogy kevesebb benzint adjon
a levegőhöz.

http://www.ebay.com/itm/Pronto-10464c-M ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
kess
Úrvezető
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2012.05.23 13:06
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: kess » 2012.09.10 20:18

Köszi!
"This part is not compatible with 1973 Lincoln Mark IV Base 7.5L "

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.09.10 20:26

Azért erre ne vegyél mérget! Nyomjál neki egy kérdést az ügyben,
úgyis kell szállítási költséget kérni ha jó.
Amit Én vettem, az sem volt jó az enyémhez, oszt mégis!
Nézd meg ezt az oldalt, van ingyenesen letölthető PDF formátumú
karburátor működési séma is a free manuals Motorcraft pont
alatt. Abból nagyjából látni fogod a működési elvet.

http://www.carburetor-parts.com/category_s/96.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
kess
Úrvezető
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2012.05.23 13:06
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: kess » 2012.09.10 20:46

Na ez már tökéletes! :klassz:
http://www.carburetor-parts.com/Motorcr ... p/4012.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"Reviewer: Ferenc Pinter from Oroszlany, Komarom-Esztergom Hungary
The repair kit arrived, and appropriate to the carburetor. Great product, good price, and super fast shipping.
Thank you very much.
Best Regards from Hungary!
Ferenc"

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.09.11 5:48

Boldogságom határtalan! :klassz:

Avatar
kess
Úrvezető
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2012.05.23 13:06
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: kess » 2012.09.21 20:51

Na ma nekifeküdtem a csavargatós kérdésnek.
Az autóval szemben állva a bal oldali csavar pont 3 félfordulatot volt kicsavarva. Becsavartam majd újra ki. Szóval ez OK.
A jobb oldalit azonban 15 félfordulatot meg egy picit kellett tekernem, mire becsavartam. Már begörcsölt a kezem. Azt hittem megszakadt a menet. Azután kitekertem 3 felet, de nem igazán volt jó, mert nehezen indult. És ha elindult meg is állt, nem volt jó az alapjárat. Próbálgatással 5 félnél most jónak tűnt, elmentem vele egy körre. Lehet hogy hülyeség, de mintha jobban menne, gyorsulna. Lehet hülyeség.
Szóval egyelőre jó, de nem tökéletes. Valaki meg tudja mondani mi a különbség a két csavar között? :nemtom: Illetve egyformán kell-e kitekerve lennie a két csavarnak? Szóval most ki kell-e tekernem a baloldalit is jobban? Szagmintát próbáltam venni, de már mindegy volt, mert minden büdös volt. :mrgreen:

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2012.09.23 11:56

kess írta:Na ma nekifeküdtem a csavargatós kérdésnek.
Az autóval szemben állva a bal oldali csavar pont 3 félfordulatot volt kicsavarva. Becsavartam majd újra ki. Szóval ez OK.
A jobb oldalit azonban 15 félfordulatot meg egy picit kellett tekernem, mire becsavartam. Már begörcsölt a kezem. Azt hittem megszakadt a menet. Azután kitekertem 3 felet, de nem igazán volt jó, mert nehezen indult. És ha elindult meg is állt, nem volt jó az alapjárat. Próbálgatással 5 félnél most jónak tűnt, elmentem vele egy körre. Lehet hogy hülyeség, de mintha jobban menne, gyorsulna. Lehet hülyeség.
Szóval egyelőre jó, de nem tökéletes. Valaki meg tudja mondani mi a különbség a két csavar között? :nemtom: Illetve egyformán kell-e kitekerve lennie a két csavarnak? Szóval most ki kell-e tekernem a baloldalit is jobban? Szagmintát próbáltam venni, de már mindegy volt, mert minden büdös volt. :mrgreen:
Gyanitom ugyanazt a csavart tekergetted csak másik torkon, nem árt ha egyformán vannak kiteketve.

Avatar
kess
Úrvezető
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2012.05.23 13:06
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: kess » 2012.09.23 14:00

Igen én is attól tartok, hogy pl. lehet mindkét oldalon 4 félfordulattal is ok lenne vagy valami ilyesmi.

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.09.23 18:41

A két csavar a két hengersorba jutó benzin-levegő keveréket szabályozza.
Jó karburátornál a két csavar között kb. fél fordulat különbség van.
Szakirodalom szerint 1,5 fordulatról indul a beállítás, onnan lehet általában kifelé tekerni de csak módjával.
A 1,5 fordulatosat tekerd ki egy felet, és a másikat tekerd beljebb, ameddig még szépen jár.
Ha jó a keverék, mehet jobban az autó, nem csak placebo hatás.
Gyújtásod egyébként tutira beállítva? Türelemjáték ez, de megéri!
Szippantani az eredményből pedig csak óvatosan! Olyan ez mint a pálinka kóstolás,
egy idő után már mind egyforma!! :monokli:

Avatar
kess
Úrvezető
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2012.05.23 13:06
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: kess » 2012.09.23 19:37

Silver Ghia írta:A két csavar a két hengersorba jutó benzin-levegő keveréket szabályozza.
Jó karburátornál a két csavar között kb. fél fordulat különbség van.
Szakirodalom szerint 1,5 fordulatról indul a beállítás, onnan lehet általában kifelé tekerni de csak módjával.
A 1,5 fordulatosat tekerd ki egy felet, és a másikat tekerd beljebb, ameddig még szépen jár.
Ha jó a keverék, mehet jobban az autó, nem csak placebo hatás.
Gyújtásod egyébként tutira beállítva? Türelemjáték ez, de megéri!
Szippantani az eredményből pedig csak óvatosan! Olyan ez mint a pálinka kóstolás,
egy idő után már mind egyforma!! :monokli:
Ok, akkor megpróbálom egyformára beállítani. Talán a 4 fél mindkét oldalon jó beállítás lesz. Járó motornál is tekergethetem, már ha nem sül oda a kezem?
Hol lehet egyébként kipufogógázt méretni?
Akkor úgy csinálom, hogy egy szippantás egy pálinka :ordog:

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.09.23 20:16

kess írta: Ok, akkor megpróbálom egyformára beállítani. Talán a 4 fél mindkét oldalon jó beállítás lesz. Járó motornál is tekergethetem, már ha nem sül oda a kezem?
Hol lehet egyébként kipufogógázt méretni?
Akkor úgy csinálom, hogy egy szippantás egy pálinka :ordog:
Minél közelebb maradj az 1,5 tekeréshez! Tekerd ki egy felet az 1,5 fordulatost, a másikat pedig kezdd el betekerni.
Járó motornál a legideálisabb állítani a csavarokat! Bizonyos mennyiségű pálinka után már nem fog zavarni, hogy
odaég a kezed!! :ordog:
A kezeddel takard el a karburátor torkát, ha nő a fordulatszám, akkor sovány a keverék.
Amennyiben csökken a fordulatszám, akkor túl dús a keverék.
Ha alig változik a fordulatszám, akkor célba értél!! :idea:
Egyébként CO mérést minden normálisabb szerelő tud csinálni az ilyen korú autókon, max az alapjáratot nem tudja
hogyan kell beállítani! :mrgreen:

Avatar
kess
Úrvezető
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2012.05.23 13:06
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: kess » 2012.09.23 20:36

Köszi az infókat. Akkor állítgatom még.
És a ma a postás is meglepett egy felújítókészlettel! :vigyor:
Nem fogok unatkozni :mech:

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Porlasztóbeállítás

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.09.24 17:26

kess írta:Köszi az infókat. Akkor állítgatom még.
És a ma a postás is meglepett egy felújítókészlettel! :vigyor:
Nem fogok unatkozni :mech:
Ha megfogadsz egy jó tanácsot, akkor ha pénteken menni szeretnél a törzsasztal bulira,
NE KEZDJ NEKI ADDIG A FELÚJÍTÁSNAK! :monokli:
Ha már vége a szezonnak lesz rá jó pár hónapod! :mech:
A felújító készlet hamar ideért! :klassz:

Válasz küldése