Prolong, Metabond

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Prolong, Metabond

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.25 9:50

Nah, csak gondoltam gyorsan írok az ilyen irányú tapasztalataimról, mert ugye amit a TV-ben látunk, rádióban hallunk az kemény marketing, és pl. a TV-ben a vágások miatt hihetősége egyenlő a 0-val... :roll:

Személy szerint saját autókban mindkettőt használtam, így tudok mindkettőről nyilatkozni.

Prolong
A kis doboz, az ~11e Ft, nem olcso, ráadásul a pontos adagolás az első olajcserénél 10%, utána már cserénként 5%...

Egy Toledo TDi-ben használtuk előszőr, ott jelentős volt a változás és javulás. És ezek autónként változnak... Abban az autóban (újonnan került hozzánk, nem volt gyalázva) a változást fogyasztás terén érzékeltük. Teletankonként kb. 100km-el mentünk vele folyamatosan többet. Ez azért nem rossz.
Utána használtam egy TDi Audiban is, de ott nem volt érezhető a változás, igaz, az már kopottabb motor volt, viszont finomabban járt.

Az év elején olajcserénél tettem a Mustangba is, de mivel ebben az évben még nem volt szegénykém egyszer sem teletankolva, így a fogyasztás szempontjábol nem tudok mit mondani. Majd mostmár megteszem augusztusban és akkor nyilatkozok.

Metabond
Ezt az anyagot régebb óta lehet nálunk kapni, és azt kell mondanom működik. Az ára is kedvezőbb, mint a Prolongé, asszem ~9e Ft a normál méretű doboz.
Használtam Twingoban és Corsaban is, és rögtön érezhető volt a változás, mindkét autó a beöntés és járatás után halhatóan csendesebben járt. Azok sem friss motorú autók voltak, ezért igazán fogyasztás változást nem tapasztaltam, de a motor járásának kisimulása érezhető volt!

Ezek alapján arra a megállapításra jutottam, hogy bár mindig minőségi olajat használok, ha anyagilag tehetem, ezeket is használni fogom az autóimban. A következő olajcserénél Prolong megy az Audiba is...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
T-Bird 68
Kabóca
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2007.10.05 20:24
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: T-Bird 68 » 2007.10.06 19:17

Saját autóimban próbáltam minden kapható adalékot.Tapasztalatból mondhatom,hogy a Metabond az egyik legjobb mind közül.Én nem az üzemanyagfogyasztás oldaláról közelítem meg,hanem pl olajfogyasztás fordulatszám emelkedések stb./a Metabond beöntése után megkönnyebbül a motor járása,ez egyértelmü súrlódás csökkenés/ ;) Akit érdekel nálunk kedvezménnyel kapható a cucc.
Az élet 300 le felett kezd?dik.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Prolong, Metabond

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.05.05 10:10

Belsőség: Miért nem próbálom ki a Prolongot?
From: Attila Nagy Abonyi
Sent: Friday, February 22, 2008 12:08 PM
To: Winkler Róbert
Subject: Re: prolong



Hello!

Szóval a Prolong és hozzá hasonló társai is úgy dolgoznak, hogy az egymáson futó fémfelületek felszínét egy nagyon jól csúszó (teflonos, de nyilván még száz más cucc is van benne) felülettel szépen bevonják, emiatt a csak mikroszkóp alatt látható felületi érdességeket eltömítik, és az olaj is könnyebben áramlik a felületek között, vagyis nagyon lecsökken a súrlódás. Ez odáig van tökéletesítve, hogy promóciós jelleggel még olaj nélkül is elmegy a motor a valóban nagy hatékonyságú súrlódáscsökkenés miatt. Ami nem feltétlenül egyenlő azonban a kenéssel...

A probléma a következő:

Nagy nagyítás alatt megnézve a hengerfalat, viszonylag nagy méretű grafitdarabokat látunk benne (ilyen az acél). Amíg nem túl régi a megmunkálás. Amikor már egy ideje kopik a cucc, ezek a puha grafit tömböcskék kikopnak onnan, és kis üregeket hagynak maguk után. Ez nem baj, sőt! Olaj barátunk becsücsülve oda szépen onnan is keni a hengerünk falát, meg a dugónk palástját. Prolong bácsival pedig ezeket a lyukakat szépen betömjük, kiűzve onnan az olajat. Merthogy a Prolongnak ugye pont az a dolga, hogy szépen minden felületi egyenetlenséget eltüntessen. Szóval miután azt eltüntette, olaj barátunk már nem marad meg sehol, hanem szélsebesen zúg le a hengerfal/dugattyúpalást pároson, és a kenési feladatának töredékét látja el. Viszont a Prolong nem arra való, hogy a tűzfronton is megakadályozza a forró gázok leáramlását, meg tömítsen a gyűrűk körül, meg kenje a gyűrűket is, meg egyáltalán. Szóval a siklócsapágynál lehet, de csak lehet, hogy pozitív a hatása, de a hengerben tuti gáz! Na most, azt hozzá kell tennem, hogy én sem ezzel a tudással jöttem a világra majd' 30 évvel ezelőtt. Két éve fejeztem az M-Force tanfolyamot Szegeden (egyébként zentai vagyok, ott voltam, amikor a Zastavákat teszteltétek :) ) és ott van egy öreg szaki. Az 50-et mar túlhaladta korban, de az utóbbi 35 évben olajmentesen a kezet meg nem látta senki :) Szóval ő magyarázta el részletesen, ezt tolmácsolom most neked. Egy 4-ütemű Keeway-t esetleg alávetnék egy tesztnek, a nagygenerálja kijön a félhavi reggelire valóból, de a kocsidba ne tedd, drága kísérlet lesz, ha a volt tanáromnak van igaza...



Baráti (és főleg motoros) üdvözlettel:
Nagy Abonyi Attila

P.S.: lehet, hogy érdemes lenne jobban körüljárni ezt a témát, egy hosszútávú kísérlet engem is érdekelne.

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Prolong, Metabond

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.08.10 14:20

Sziasztok!

Ahogy már írtam másik topicban a prolong teljesen megoldotta a váltó problémámat.

Válasz küldése