karburator

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Stierg
Úrvezető
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.09.26 21:30

karburator

Hozzászólás Szerző: Stierg » 2012.02.26 16:47

karburator meretvalaszto a 60-70 evek muscle carokhoz
http://www.4secondsflat.com/Carb_CFM_Calculator.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: karburator

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2012.02.26 17:12

Klassz, csak mi a CI/CC és a volumetric efficiency? :oops:

Avatar
Stierg
Úrvezető
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.09.26 21:30

Re: karburator

Hozzászólás Szerző: Stierg » 2012.02.26 18:31

TomiTomi írta:Klassz, csak mi a CI/CC és a volumetric efficiency? :oops:
remeltem hogy nalam hozzaertobb is megnezi , de azt gondolom hogy a masodik a motor hatekonysagahoz szkseges merteket mutatja , de merget nem vennek ra .de nekem ugy tunik ha a fordulatszamot es a motor nagysagot beutom akkor mar ertheto erteket ad ki

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: karburator

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.02.26 21:47

TomiTomi írta:Klassz, csak mi a CI/CC és a volumetric efficiency? :oops:
Ha az első mezőben az érték 1 akkor a második mezőben a lökettérfogatot cubic inch ben adod meg
ha az érték 2 akkor köbcentiben.
A volumetric efficiency meg motorhatásfok a belépő üzemanyag és levegő keverék arányában, vagy valami ilyesmi kb. :monokli:

Avatar
MrMach1
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1352
Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: karburator

Hozzászólás Szerző: MrMach1 » 2012.03.19 11:47

A CI/CC egy béna megoldás a köb inch/köbcenti kiválasztása ahogy a Kolléga is írta. :)

A VolumetricEfficiency pedig a levegő átáramlási hatékonyságát mutatja. Tehát mondjuk az 5000 köbcentis motor 5000 köbcenti levegőt próbál egy munka ütem alatt beszívni, de ez különböző korlátok miatt nem feltétlenül tudja. Vagyis hogy a keverék áramlást útjába mekkora akadályt állítanak az egyes elemek. Levegőszűrő, karburátor, szívócső, szelepek, kipufogó rendszer. Ezek mind csökkentik a hatékonyságot. A 100% feletti értékek leginkább a feltöltött motorokra jellemzők.

Példa az Ecdelbrock tech oldaláról:

Power Level . . . . . Peak VE%
--------------------------------------
Stock . . . . . . . . . . . . 60-80
Performer . . . . .. . . . 75-90
Torker II . . . . . .. . . 90-100
Perf. RPM . . . . . . . . 95-105
Victor Jr. . . . . . . . . 105-115
Super Victor+ . . . . 110-122

Azért itt elég durva a gyári cucc 60-80%-os értéke.
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]

Válasz küldése