karburator meretvalaszto a 60-70 evek muscle carokhoz
http://www.4secondsflat.com/Carb_CFM_Calculator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
karburator
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: karburator
Klassz, csak mi a CI/CC és a volumetric efficiency?
Re: karburator
remeltem hogy nalam hozzaertobb is megnezi , de azt gondolom hogy a masodik a motor hatekonysagahoz szkseges merteket mutatja , de merget nem vennek ra .de nekem ugy tunik ha a fordulatszamot es a motor nagysagot beutom akkor mar ertheto erteket ad kiTomiTomi írta:Klassz, csak mi a CI/CC és a volumetric efficiency?
- Silver Ghia
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1353
- Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
- Tartózkodási hely: Piliscsaba
Re: karburator
Ha az első mezőben az érték 1 akkor a második mezőben a lökettérfogatot cubic inch ben adod megTomiTomi írta:Klassz, csak mi a CI/CC és a volumetric efficiency?
ha az érték 2 akkor köbcentiben.
A volumetric efficiency meg motorhatásfok a belépő üzemanyag és levegő keverék arányában, vagy valami ilyesmi kb.
- MrMach1
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1352
- Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: karburator
A CI/CC egy béna megoldás a köb inch/köbcenti kiválasztása ahogy a Kolléga is írta.
A VolumetricEfficiency pedig a levegő átáramlási hatékonyságát mutatja. Tehát mondjuk az 5000 köbcentis motor 5000 köbcenti levegőt próbál egy munka ütem alatt beszívni, de ez különböző korlátok miatt nem feltétlenül tudja. Vagyis hogy a keverék áramlást útjába mekkora akadályt állítanak az egyes elemek. Levegőszűrő, karburátor, szívócső, szelepek, kipufogó rendszer. Ezek mind csökkentik a hatékonyságot. A 100% feletti értékek leginkább a feltöltött motorokra jellemzők.
Példa az Ecdelbrock tech oldaláról:
Power Level . . . . . Peak VE%
--------------------------------------
Stock . . . . . . . . . . . . 60-80
Performer . . . . .. . . . 75-90
Torker II . . . . . .. . . 90-100
Perf. RPM . . . . . . . . 95-105
Victor Jr. . . . . . . . . 105-115
Super Victor+ . . . . 110-122
Azért itt elég durva a gyári cucc 60-80%-os értéke.
A VolumetricEfficiency pedig a levegő átáramlási hatékonyságát mutatja. Tehát mondjuk az 5000 köbcentis motor 5000 köbcenti levegőt próbál egy munka ütem alatt beszívni, de ez különböző korlátok miatt nem feltétlenül tudja. Vagyis hogy a keverék áramlást útjába mekkora akadályt állítanak az egyes elemek. Levegőszűrő, karburátor, szívócső, szelepek, kipufogó rendszer. Ezek mind csökkentik a hatékonyságot. A 100% feletti értékek leginkább a feltöltött motorokra jellemzők.
Példa az Ecdelbrock tech oldaláról:
Power Level . . . . . Peak VE%
--------------------------------------
Stock . . . . . . . . . . . . 60-80
Performer . . . . .. . . . 75-90
Torker II . . . . . .. . . 90-100
Perf. RPM . . . . . . . . 95-105
Victor Jr. . . . . . . . . 105-115
Super Victor+ . . . . 110-122
Azért itt elég durva a gyári cucc 60-80%-os értéke.
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]