Tuning hengerfej

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.08.11 14:52

Amúgy a veztengellyel csak az a bajom, hogy elmegy az alapjárat és (állítólag) nehezebb napiban használni az autót például akkor, ha véletlenül egy dugóba kerülnék...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.11 15:32

Sokféle van, tuti és aligha egyformák.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.11 15:36

StangMan írta:
TomiTomi írta:Teljesen zöldfülűen azt gondolnám, hogy szívocsövet, leömlőt is újat kell ehhez és a befecskendező rendszert is tuti meg kell pöckölni. Így lehet, hogy más légszürő is kell...
Mert nem :)

A "hengerfej" már egy sokadik lépcső a tuning során. A Petinek hót stock a motorja, ezért van pár dolog, ami alapból kellene.
Igazság szerint a hengerfejhez több levegőt is kell szállítani.
Szóval nemtom melyiket nézted, de vegyük mondjuk a GT40est. Illene hozzá egy nagyobb MAF, egy nagyobb fojtószelep ... ennélkül is menne, de nem hozná ki belőle a maximumot, amit a hengerfej tud.
A befecskendezéshez nem kell nyúlni, ki lehet számolni mit bír gyári, de a 19lbs-es injektorok lazán viszik a 270-280lovat. De kellene egy állítható benzinnyomásszabályzó, mert nem árt emelni egy kicsit.
A szívósort csak akkor cserélném, ha lenne bele vezérműtengely is... én valszeg inkább azzal kezdenék.
A sportlégszűrő nagyjából marketing... egy mindig tiszta gyári szűrő tökéletes egy alap motornak.

Szóval nem kell hozzá semmi, de nem fogja a 65lovat hozni.
Ahhoz, hogy a 65 lovat hozza kell pár dolog... de ha hengerfejet cserélnék, akkor már rég lenne benne vezérműtengely. És ahhzo is illenek már dolgok.

Összefoglalva... ha hengerfejet akarsz és azt akarod, hogy hozza, amit hirdetnek, illik pár más módosítás is.
Veztengely+hengerfej... meg az ezekhez kellő módosítások hozhatnak 80-90 lovat, de csak hozzá kellő kiegészítőkkel... 80-90lónál pedig már lehet kéne bele 24lbs-es injektor, egy többet szállító benzinpumpa is... illetve ha már veztengely, akkor roller rockerek is...

Szóval Peti, ne az étkezőnél kezd a házat ;)

A hengerfej árából minden mást megvehetsz, ami ahhoz kell, hogy majdan egy hengerfej hozzon 65lovat pluszba. ;)
Mióta írtad, hogy "Mert nem", azon gondolkodom, hogy ez mire vonatkozik. :nemtom: Mert ugye Te is azt írod, hogy több levegő kell, abba több benzin. S a kipufogóról még egy szót sem ejtettél, pedig a több levegőnek valahol távoznia is kell. :hmm:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2011.08.11 22:43

GTPeti írta:Amúgy a veztengellyel csak az a bajom, hogy elmegy az alapjárat és (állítólag) nehezebb napiban használni az autót például akkor, ha véletlenül egy dugóba kerülnék...
Lájtos tengellyel semmit nem veszel észre... pl a Ford "E-cam" ilyen. Dob 25-30lovat és az alapjárat sima, mint a baba feneke ;)
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2011.08.11 22:46

TomiTomi írta:Mióta írtad, hogy "Mert nem", azon gondolkodom, hogy ez mire vonatkozik.
Arra, hogy ellenkezzek :mrgreen:
A tuning arról szól, hogy több levegő megy be, ehhez több benzint tudunk adni... és így több kipufogógáz is távozik. Ennyi.
Természetesen kell egy kipuffogó rendszer is, ennyi plusz lóhoz, csak picivel kell nagyobbnak lennie, mint a gyári... A túl nyitott rendszer sem jó.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.12 6:36

:mrgreen:

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.08.12 8:45

KÖszönöm!!!

Amikor a megvalósítás mezejére lépek, beszéljünk!!!!

Még várom majd Oszi visszajelzését is, ő lesz majd az "elkövető"

Peti

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.12 9:02

Ahogy Oszit ismerem, már tuti van javaslata, hogy mi minden kellene...

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2011.08.12 9:24

Támogatom StangMan-t. Az EEC-IV + Tweecer kombó tényleg jó.
De lehet rendelni "chip"-eket is. A Superchips-nek vannak olyan kiegészítő vezérlői amik kapcsolhatók és önmagukban tudnak hozni 25-30 lovat egy jó direktszűrővel. Emellé egy leömlő + katalizátor tuning már elegendő többletet tud szolgáltatni teljesítményben. Ráadásul bármikor visszaalakítható. No és bőven a hengerfejek szállításából megvan az ára.
Volt egy 200 oldalas EEC-IV 5.0 és 3.8 programozási leírásom. De nem találom... :sir:
20 cylinders cca 600 HP and 900 Nm

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.08.12 12:44

khhhhmmmmm. Szabad kezet adsz Oszinak? Megmarad a két rendszámtáblád :) Közöttük minden cserélődik. (kivéve alvázszám) Vigyázz, nem lesz olcsó mulatság. :)
Hazug disznó! (2011. évi XVI. Tv.)
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.08.12 13:40

KÖszi a tippeket és a segítséget!

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2011.08.12 19:54

GTPeti írta:Legalábbis néhány usa fórum szerint. Sajnos, pont abból az időszakból való az autóm, amelyikből még nehéz tuningolni.
Azokat a fórumokat többet ne olvasd ;) :lecileci:

Az 5liter HO-nál már csak az öreg bácsikat lehet könnyebben tuningolni... mert csak bekapnak egy Viagrát :vigyor:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.08.14 12:50

:taps:

Köszi! Akkor bátrabban vágok neki a projektnek.

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.08.14 18:27

Amúgy mit javasolnatok ha 60-80 lóerő a cél?
Miből mit érdemes rendelni?

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning hengerfej

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.08.15 7:25

GTPeti írta:Amúgy mit javasolnatok ha 60-80 lóerő a cél?
Miből mit érdemes rendelni?
Mindenekelőtt csináltasd meg a váltódat :monokli:

Válasz küldése