akkor úgy látom életbe lép amit a demokráciáról említettem:D de remélem gondolsza majd rám miközben veszed ki a hűtőt a puszta közepén és kevergeted a többkomponensü ragasztótChromlo írta:A teáltalad említettet nem probáltam de nem si fogom, nekem valahogy a kiskapuk mindig nyikorogva nyilnak, és rozsdásak.
Hűtőrendszer
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22130
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szerintetek lehetséges az, hogy az egyik vízpumpa jobban hűt, mint a másik?
A Legendary Ford Magazine-ban lettem figyelmes erre az oldalra: FlowKooler (dizájnos) és FlowKooler (többfajta pumpa)
A cég azt írja a termékéről, hogy alapjárat körbyékén az ő pumpájukkal kétszer olyan gyorsan áramlik a víz, s kb 3500as fordulatrara visszaáll a normál áramlási sebességre. E miatt jobb a hűtése a kocsinak. Ezért kb 2,5-szer annyiba kerül mint egy normál vízpumpa.
Ilyennek csak akkor van értelme, ha a Death Valley-ben dugóban állsz? Vagy egy pesti nyáron is segítené az autót?
Más. Egy termosztát hány fokon szokott nyitni?
A Legendary Ford Magazine-ban lettem figyelmes erre az oldalra: FlowKooler (dizájnos) és FlowKooler (többfajta pumpa)
A cég azt írja a termékéről, hogy alapjárat körbyékén az ő pumpájukkal kétszer olyan gyorsan áramlik a víz, s kb 3500as fordulatrara visszaáll a normál áramlási sebességre. E miatt jobb a hűtése a kocsinak. Ezért kb 2,5-szer annyiba kerül mint egy normál vízpumpa.
Ilyennek csak akkor van értelme, ha a Death Valley-ben dugóban állsz? Vagy egy pesti nyáron is segítené az autót?
Más. Egy termosztát hány fokon szokott nyitni?
Számít a vízpumpa áramoltatási sebessége. Bár szerintem télen, folyamatos - tempós - haladásnál a gyári pumpa is túl tudja hűteni a motort. Ide a komtinentális éghejlatra bőven elég a gyári.
A termosztátok 88-89 Celsius fok körül nyitnak. Lehet kapni 86, vagy akár 84 fokos termosztátokat is, de általában az is túlzás. A mi - közép európai - éghajlatunk nem igényel a gyárinál erősebb, vagy épp lanyhább hűtést.
Természetesen igénybevételtől is függ a dolog, de itt többségében utcai, akár napi használatú autókról beszélünk.
Egyébként nyári dugókban, vagy találkozókon való felvonulásokon nem árt ha az alapjárati hűtés jobb. Nekem hajlamos melegedésre a kocsi, de nincs fent a gyári légterelő a hűtőn, így nem csoda.
A termosztátok 88-89 Celsius fok körül nyitnak. Lehet kapni 86, vagy akár 84 fokos termosztátokat is, de általában az is túlzás. A mi - közép európai - éghajlatunk nem igényel a gyárinál erősebb, vagy épp lanyhább hűtést.
Természetesen igénybevételtől is függ a dolog, de itt többségében utcai, akár napi használatú autókról beszélünk.
Egyébként nyári dugókban, vagy találkozókon való felvonulásokon nem árt ha az alapjárati hűtés jobb. Nekem hajlamos melegedésre a kocsi, de nincs fent a gyári légterelő a hűtőn, így nem csoda.
Lekopogom nekem sosem volt hűtési problémám.... de asszem ha épp muszály van és meg lehet tenni, akkor megéri... hűtéssel nem lehetsz elég elővigyázatos... maximum kevesebbszer nyit a termosztát...
Számomra tök hihetetlen, hogy pl. Stang88 vagy a Jani is sokat szopott a melegedés miatt...
Számomra tök hihetetlen, hogy pl. Stang88 vagy a Jani is sokat szopott a melegedés miatt...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
@Stang: Asszem kipróbáljuk ezt a hűtőpucolós módszert, rosszat nem teszünk talán vele. Sima országúti 80-90-nél nem melegszik fel, de hegymenetben és városban elég aggasztóan felkúszik a vízhőfok mutatója. (Ezzel egyenes arányban az olajnyomásé megy lefelé.)
Csak azt nem értem a leírásban, hogy minek kell alapjáraton járatni, míg felmelegszik, ha utána úgyis mész még vele vagy 100 km-t? Az nem jó, ha menet közben keveredik el a kiváló ecetes emulzió? Nem biztos, hogy örvendeznének a szomszédok, ha itt járatnánk a bűzbombát vagy 15 percet....
Csak azt nem értem a leírásban, hogy minek kell alapjáraton járatni, míg felmelegszik, ha utána úgyis mész még vele vagy 100 km-t? Az nem jó, ha menet közben keveredik el a kiváló ecetes emulzió? Nem biztos, hogy örvendeznének a szomszédok, ha itt járatnánk a bűzbombát vagy 15 percet....
a járatásban az lenne a logika, hogy az ecet, ne alljon koncentrálva addig a hűtőben, míg el nem mész vele egy körre,hanem bemelegszik, nyit és elkeveredik...
de ha feltöltöd, majd rögtön elmész autózni, akkor persze nem kell járatni...
ma ilyen aránnyal tenném: 4lityó 20%-os ecet, 2 lityó fagyálló és desztvíz...
ha leengedtétek (uh, ott csodák fognak kijönni), utána meg mondjuk az alsó kör motor felé vezető csovébe slag aztán áttolni, majd kifujni, hogy lehetőleg szinte minden kijöjjön belőle...
én csak JÓ minőségű fagyállót tennék bele végleges feltöltésre
de ha feltöltöd, majd rögtön elmész autózni, akkor persze nem kell járatni...
ma ilyen aránnyal tenném: 4lityó 20%-os ecet, 2 lityó fagyálló és desztvíz...
ha leengedtétek (uh, ott csodák fognak kijönni), utána meg mondjuk az alsó kör motor felé vezető csovébe slag aztán áttolni, majd kifujni, hogy lehetőleg szinte minden kijöjjön belőle...
én csak JÓ minőségű fagyállót tennék bele végleges feltöltésre
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici: