2008- Lincoln MKZ - az elegáns autó
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
2008- Lincoln MKZ - az elegáns autó
Adott egy cég a Ford palettáján, ami mindig a minőséget és luxust képviselte. Már anno mikor Henry 1927-ben megvásárolta a céget, akkor is minőségi autókat gyártottak. A céget először megpróbálta beolvasztani a Ford átlagos minőségébe, de a gyár megmradt vezetője a régi tulajdonos ellenállt ennek. Amikor már nem bírta és kilépett Henry úgy döntött fiára Edselre bízza az üzem vezetését. A Lincoln megmaradt a cégen belül a minőség jelképének, hát lássuk hova jutott ez a múltszázad hajnalán indult cég:
2008 Lincoln MKZ
Sajnos a név semmit mondó oly nagy nevek után, mint a Continental vagy a Mark sorozat. Ez az MKZ olyan kis bumkfordi, míg az ember meg nem látja a névhez tartozó autót. Ekkor elgondolkozik, hogy feléledni látszik a Lincoln név? Esetleg a Fordnál a Mustang után újra elkezdtek autót gyártani? mondjuk ki, igen ez az autó tele van érdekességekkel. Adott a V6-os Duratec motor a maga 263 LE-jével, amit egy hatsebességes automataváltón lehet eljuttatni az elsőkerekeknek vagy felár ellenében az állandó négykerékhajtáshoz. Ráadásul mind a négy kerék független felfüggesztést kapott a kényelem érdekében.
Ez az autó igazán luxust igér, már ránézésre is. Először is azért mondjuk el, hogy 2007-ben megkapta az autó a J.D. Power díjat. Két dolgot is értékeltek az autóban, az egyik, hogy ötcsillagos törés tesztje volt, a másik, hogy a belső egy SYNC (hát nem tudom, ez a rendszer a Microsofthoz fűződik és remélhetjük csak, hogy nem küzd a szokásos gyermek betegségekkel ) rendszerrel van vezérelve és ez irányítja a beépített hangirányításos rendszert, a zenei központot és a telefont. Ezenkívül képes bármilyen Bluetooth® telefont is képes kezelni vagy ráköthető külső zenei egység is. A cég 6 év vagy 70 e mérföldes garanciával dobja piacra autóját.
Természetesen ráütötte a mai kor a kissé egyen autó forma bélyegét, de legalább ez a modell egy külön autó és nem egy Ford/Mercury/Lincoln keverék.
Az orra egészen hasonló a konkurens Buick stílusához, de legalább nem annyira Japános mint az. Ez sokkal jobban sikerült. Egyedibb és még is elegáns.
A hátsója számomra először az 1998-as Maseratti Quattroporte fenekére hasonlítot és ez az autó több más apróságban is feltünik szerintem.
Aztán az arányokat nézegetve, már erősen GM-es, de inkább pár régebbi modell keveredik benne (az Omega Caddy verziójának lámpastlíusa), de ez adott dolog, hisz oda-vissza egymás gépeit nézegetik a konkurens gyártók.
Találóan egy teljesen egyedi hátsót készítettek, mint a konkurens Malibu esetén, ami azonnal felismerhetővé teszi az autót.
Nincs olyan érzése az embernek, hogy egy tucat autót lát. Lépjünk túl ezen és inkább nézzünk végig az autón.
Egy egységes forma az egész. Semmi különleges a fenekét leszámítva, de talán épp ezért néz ki elegánsnak. Egészen jól áll neki ez a nem túl sötét kék, ami nem volt régen a luxus autók választékában.
Azt viszont megállípithatjuk, hogy ez az autó nem a szürke színben lesz a legszebb, annak ellenére, hogy ez a divatszan ma az autó vásárlók körében. A többihez képest itt aránytalanul aprók lesznek az ablakok és nagy bálna lesz az alsórésze, de hát ez megint csak a kinek mi tetszik kategória.
A belső kialakításánál már érezhető, hogy igyekeztek a tervezők, annak ellenére, hogy az autó alapára épp csak átlépi 30 e dolláros határt. Természetesen most egy csúcsmodellről beszélünk és ennek kivitelét elemezzük, tehát az igények is mások, mint mondjuk egy Focus esetén lenne. A vevő aki ilyenre vágyik kilenc különféle színből választhat (fekete, műanyag piros , gyöngy, szürke, ezüst, fakó zöld , kék, szürkés krém és fehér).
A belsőtér kialakításához három változatot adnak (sötét, világos és homok) és innetől kezdve már csak ízlés kérdése az összeállítás.
Lássuk hát mi van belül az autóban. Azonnal látható, hogy igen, ez egy luxus autó, amerikai kivitelben. Végre ismét feltünik az apró és szép figyelmesség a körszámlapos analog óra, ahogy anno a Maseratti Quattroporte is készült.
Igaz itt nem aranyból van, de nem is ez a lényeg, hanem a stílus. Egy finom apróság ami újra megjelent.
Mielött bármit is írnék, jól látható, hogy nagyon nagy felület az ami belátható a vezető ülésből! Ez egy pozitív dolog. Akkor most jöhet a más. Nem szeretném ismételni a Flex cikkben írt soraimat, de egy elegáns autóban szerintem ne keverjük a króm díszeket a fa díszekkel. Ha lehet használjunk fa díszeket és csak a funkcionális króm alaktrészeket vagy legyen minden egységesen króm, de innetől sportos és nem elegáns. Aszürke kiegészítők sajnos nem feldobják a komor sötét hamgulatot, hanem nevetségesen festenek ott.
Számomra talán ez a belső volt a legérdekesebb és a kétféle szín ellenére még is szimpatikus maradt. Az autó nem komor, de még sincs az a kórház jellege. Az első ülések elektromosan állíthatóak és a vezető oldali memóriás.
Jól mutat a kékes megvilágítás. Itt egészen összeillik a burkolatokkal és egy kicsit sportos eleganciát nyújt. Szép ez a megoldás, bár egy világos burkolat mellett a kék fény már olyan Golfos jellegű...
Ennél a próbálkozásnál számomra idétlen a műszeregységek köré "eszkábált" kockológia, amikor az autó rengeteg köralakú lágy formát használ. A Mustangból átvett műanyag légbefúvók hihetetlenül igénytelennek néznek ki egy luxus autóban. A furnér kinézetű faimitációra nem vesztegetnék szavakat...
Igen adott a kétoldali digit klíma, egy igénytelen messziről legalább mutatós műanyag kezelőszervvel. Ráadásul alap a fűtött ülés! Végre egy pozitív dolog. Ami már nem annyira jó, de biztos van aki örül ennek, hogy klimatizálható is az ülés (reuma előre... )
A csomagteret nem látom nagyon nagynak kategóriájában, de bőven elég lehet egy család igényeinek.
Összességében bármikor szívesen beleülnék egy ilyen autóba, csak dühítőnek tartom, hogy egy pár apróságra való odafigyeléssel egy igazi luxus színvonalú autó lehetne, amiért akár ewurópában is kapkodnának az emberek.
A motor adatai:
-V6 3,5 L (214 cui) Duratec DOHC 24 V, 263 LE, 338 Nm
Váltó:
- hatsebességes automata
2008 Lincoln MKZ
Sajnos a név semmit mondó oly nagy nevek után, mint a Continental vagy a Mark sorozat. Ez az MKZ olyan kis bumkfordi, míg az ember meg nem látja a névhez tartozó autót. Ekkor elgondolkozik, hogy feléledni látszik a Lincoln név? Esetleg a Fordnál a Mustang után újra elkezdtek autót gyártani? mondjuk ki, igen ez az autó tele van érdekességekkel. Adott a V6-os Duratec motor a maga 263 LE-jével, amit egy hatsebességes automataváltón lehet eljuttatni az elsőkerekeknek vagy felár ellenében az állandó négykerékhajtáshoz. Ráadásul mind a négy kerék független felfüggesztést kapott a kényelem érdekében.
Ez az autó igazán luxust igér, már ránézésre is. Először is azért mondjuk el, hogy 2007-ben megkapta az autó a J.D. Power díjat. Két dolgot is értékeltek az autóban, az egyik, hogy ötcsillagos törés tesztje volt, a másik, hogy a belső egy SYNC (hát nem tudom, ez a rendszer a Microsofthoz fűződik és remélhetjük csak, hogy nem küzd a szokásos gyermek betegségekkel ) rendszerrel van vezérelve és ez irányítja a beépített hangirányításos rendszert, a zenei központot és a telefont. Ezenkívül képes bármilyen Bluetooth® telefont is képes kezelni vagy ráköthető külső zenei egység is. A cég 6 év vagy 70 e mérföldes garanciával dobja piacra autóját.
Természetesen ráütötte a mai kor a kissé egyen autó forma bélyegét, de legalább ez a modell egy külön autó és nem egy Ford/Mercury/Lincoln keverék.
Az orra egészen hasonló a konkurens Buick stílusához, de legalább nem annyira Japános mint az. Ez sokkal jobban sikerült. Egyedibb és még is elegáns.
A hátsója számomra először az 1998-as Maseratti Quattroporte fenekére hasonlítot és ez az autó több más apróságban is feltünik szerintem.
Aztán az arányokat nézegetve, már erősen GM-es, de inkább pár régebbi modell keveredik benne (az Omega Caddy verziójának lámpastlíusa), de ez adott dolog, hisz oda-vissza egymás gépeit nézegetik a konkurens gyártók.
Találóan egy teljesen egyedi hátsót készítettek, mint a konkurens Malibu esetén, ami azonnal felismerhetővé teszi az autót.
Nincs olyan érzése az embernek, hogy egy tucat autót lát. Lépjünk túl ezen és inkább nézzünk végig az autón.
Egy egységes forma az egész. Semmi különleges a fenekét leszámítva, de talán épp ezért néz ki elegánsnak. Egészen jól áll neki ez a nem túl sötét kék, ami nem volt régen a luxus autók választékában.
Azt viszont megállípithatjuk, hogy ez az autó nem a szürke színben lesz a legszebb, annak ellenére, hogy ez a divatszan ma az autó vásárlók körében. A többihez képest itt aránytalanul aprók lesznek az ablakok és nagy bálna lesz az alsórésze, de hát ez megint csak a kinek mi tetszik kategória.
A belső kialakításánál már érezhető, hogy igyekeztek a tervezők, annak ellenére, hogy az autó alapára épp csak átlépi 30 e dolláros határt. Természetesen most egy csúcsmodellről beszélünk és ennek kivitelét elemezzük, tehát az igények is mások, mint mondjuk egy Focus esetén lenne. A vevő aki ilyenre vágyik kilenc különféle színből választhat (fekete, műanyag piros , gyöngy, szürke, ezüst, fakó zöld , kék, szürkés krém és fehér).
A belsőtér kialakításához három változatot adnak (sötét, világos és homok) és innetől kezdve már csak ízlés kérdése az összeállítás.
Lássuk hát mi van belül az autóban. Azonnal látható, hogy igen, ez egy luxus autó, amerikai kivitelben. Végre ismét feltünik az apró és szép figyelmesség a körszámlapos analog óra, ahogy anno a Maseratti Quattroporte is készült.
Igaz itt nem aranyból van, de nem is ez a lényeg, hanem a stílus. Egy finom apróság ami újra megjelent.
Mielött bármit is írnék, jól látható, hogy nagyon nagy felület az ami belátható a vezető ülésből! Ez egy pozitív dolog. Akkor most jöhet a más. Nem szeretném ismételni a Flex cikkben írt soraimat, de egy elegáns autóban szerintem ne keverjük a króm díszeket a fa díszekkel. Ha lehet használjunk fa díszeket és csak a funkcionális króm alaktrészeket vagy legyen minden egységesen króm, de innetől sportos és nem elegáns. Aszürke kiegészítők sajnos nem feldobják a komor sötét hamgulatot, hanem nevetségesen festenek ott.
Számomra talán ez a belső volt a legérdekesebb és a kétféle szín ellenére még is szimpatikus maradt. Az autó nem komor, de még sincs az a kórház jellege. Az első ülések elektromosan állíthatóak és a vezető oldali memóriás.
Jól mutat a kékes megvilágítás. Itt egészen összeillik a burkolatokkal és egy kicsit sportos eleganciát nyújt. Szép ez a megoldás, bár egy világos burkolat mellett a kék fény már olyan Golfos jellegű...
Ennél a próbálkozásnál számomra idétlen a műszeregységek köré "eszkábált" kockológia, amikor az autó rengeteg köralakú lágy formát használ. A Mustangból átvett műanyag légbefúvók hihetetlenül igénytelennek néznek ki egy luxus autóban. A furnér kinézetű faimitációra nem vesztegetnék szavakat...
Igen adott a kétoldali digit klíma, egy igénytelen messziről legalább mutatós műanyag kezelőszervvel. Ráadásul alap a fűtött ülés! Végre egy pozitív dolog. Ami már nem annyira jó, de biztos van aki örül ennek, hogy klimatizálható is az ülés (reuma előre... )
A csomagteret nem látom nagyon nagynak kategóriájában, de bőven elég lehet egy család igényeinek.
Összességében bármikor szívesen beleülnék egy ilyen autóba, csak dühítőnek tartom, hogy egy pár apróságra való odafigyeléssel egy igazi luxus színvonalú autó lehetne, amiért akár ewurópában is kapkodnának az emberek.
A motor adatai:
-V6 3,5 L (214 cui) Duratec DOHC 24 V, 263 LE, 338 Nm
Váltó:
- hatsebességes automata
A hozzászólást 6 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.12.17 19:06-kor.
Látom Te is kibökted ezt az apró, de tényleg szép dolgot a műszerfal legfeltünőbb résézn, ami igazi hangulatot ad az autónak...TomiTomi írta:Ez a legizgalmasabb részlet.
A betűs neveket az autós újságok is szidni szokták. MKZ, MKS könnyen keverhető. Pedig csak utánozzák az európai prémium gyártokat.
Kicsit igényesebb felületek és komolyan mondom komoly eu luxus autó ellenfél lehetne...
Ez agondom, hogy régen volt egy sor: Ford, annál kicsit igényeseb (öregesebb) Mercury és a luxus a Lincoln. Most gyártanak azonos elemekből 3 autó külön nevek alatt általában. Jó ez a gép végre egyedi és "csak" Lincoln. Lehetne végre egy minőségi autót gyártani, szép igényes anyagokból lennének a belső dolgok, mert maga az autó jó! Lehetne drágábban adni és végre ismét lenne LINCOLN amai Lincoln helyett...TomiTomi írta:Most az ára se olyan. Mondjuk szerintem se túl sok teteje van, hogy a Lincoln alig jobb mint egy hasonló Ford.
- Chromlo
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 944
- Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
- Tartózkodási hely: Vecsés
Nekem ez az autó kicsit fura. Kivülről még meg tudok barátkozni vele, de a müszerfal valahogy
Nem tudom miért valahogy nem bejövös, azt mondjuk hozzáteszem, hogy szerintem elég karakteres, és egyedi de mégse. Valamiért az 50-es évek autóira emlékeztet, és valószínű ez is volt a cél, de szerintem nem egy eltalált darab. Valőszínű hogy akinek bejön annak nagyon, akinek meg nem annak nagyon nem.
Ja meg az a Fiat Pandábol, vagy honnan a rákból vett szellőzönyilás.
Nem tudom miért valahogy nem bejövös, azt mondjuk hozzáteszem, hogy szerintem elég karakteres, és egyedi de mégse. Valamiért az 50-es évek autóira emlékeztet, és valószínű ez is volt a cél, de szerintem nem egy eltalált darab. Valőszínű hogy akinek bejön annak nagyon, akinek meg nem annak nagyon nem.
Ja meg az a Fiat Pandábol, vagy honnan a rákból vett szellőzönyilás.
előszőr is Löminek egy , hogy szépen irogat, sajna időm az elmúlt másfél hónapban nulla, ami az ünnepek alatt változik, majd aktivizálom magam...
az autóra térve pedig totál vegyes a kép...
a feneke totál karakteres, és szerintem pont ez az a részlet, ami hót otromba is.... vhogy olyan "oda lett baszva" (már elnézést)...
a szellőző rostély amúgy az új Mustangból van... (ja, ez Chromlónak)... meg a világitás kapcsoló is...
az igazság az, hogy esetenként szerintem szerencsétlenek odát nem tudják mit tegyenek...
Nekem a Lincoln LS rohattul teccik ... kívülről, aztán belúl meg full gagyi...
és itt van ez, aminek vannk jó momentumai, de az összkép nekem mégis béna... inkább olyan Csjundáj kb. 2002-ből...
Szerintem pont abban a kategóriában nem tudok kompromisszumot kötni, ahova ez készül... sajnos...
belseje nem rossz, de a műszerek bénák...
tetszik a hifi, az óra, érdekes a fabetét, semiképp nem tucat...
kivűl asszem nekem rosszabb a helyzet... az eleje Csjundály, a háta hót béna, a kerekek szoszó...
szegény, nekem nem jön be...
az autóra térve pedig totál vegyes a kép...
a feneke totál karakteres, és szerintem pont ez az a részlet, ami hót otromba is.... vhogy olyan "oda lett baszva" (már elnézést)...
a szellőző rostély amúgy az új Mustangból van... (ja, ez Chromlónak)... meg a világitás kapcsoló is...
az igazság az, hogy esetenként szerintem szerencsétlenek odát nem tudják mit tegyenek...
Nekem a Lincoln LS rohattul teccik ... kívülről, aztán belúl meg full gagyi...
és itt van ez, aminek vannk jó momentumai, de az összkép nekem mégis béna... inkább olyan Csjundáj kb. 2002-ből...
Szerintem pont abban a kategóriában nem tudok kompromisszumot kötni, ahova ez készül... sajnos...
belseje nem rossz, de a műszerek bénák...
tetszik a hifi, az óra, érdekes a fabetét, semiképp nem tucat...
kivűl asszem nekem rosszabb a helyzet... az eleje Csjundály, a háta hót béna, a kerekek szoszó...
szegény, nekem nem jön be...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Ű Szerintem az a baj, hogy ma már nem cél autót gyártani csak "autó féleséget". Olcsó legyen, mivel két év után úgy is eladják kint, tehát minek jobbat készíteni, főleg, hogy a többi gyártó is elment ilyen stílusra. Nincs a konkurencia harcnál a jobb minőség, bár mondjuk SAJNOS a ford mindig is a spórolásáról volt híres. Most komolyan, melyik cég gyárt normális, korrekt autót, olyat, amibe bele mer valaki majd ülni 10 évesen és elmer vele menni 1.000 km-es nyaralásra. Az ócska rossz minőségű műanyagok és kábelek következtében szó szerint a mostani gépek elöregszenek 8-10 éves korukra és annyi mindent kellene cserélni rajtuk, hogy az már nem fogja megérni a tulajdonosnak...
Eldobható autók , de a piacon az áruk ezt még nem érte el, pedig elérhetné, főleg, ha valaki nézi hogy máshol mennyiért vesztegetnek autókat...
Visszatérve: Sajnálom még egyszer, hogy AL incoln név alatt nem képesek összehozni egy minőségi komoly autót, amibe képesek a Mustang "sportos" (nem írom, hogy csúf, mert ott abban az autóban elment) légbefúvói helyett egy szépet gyártani. Igaz lehet, hogy az autón a haszon 10 c-el kevesebb lenne...
Eldobható autók , de a piacon az áruk ezt még nem érte el, pedig elérhetné, főleg, ha valaki nézi hogy máshol mennyiért vesztegetnek autókat...
Visszatérve: Sajnálom még egyszer, hogy AL incoln név alatt nem képesek összehozni egy minőségi komoly autót, amibe képesek a Mustang "sportos" (nem írom, hogy csúf, mert ott abban az autóban elment) légbefúvói helyett egy szépet gyártani. Igaz lehet, hogy az autón a haszon 10 c-el kevesebb lenne...