Nah, gondoltam kéne valami érdekesség a Lincolnba is már... aztán mivel én avitt Fox-body fan vagyok, gondoltam legyen a nálunk elég ritka Mark VII, annak is egy nagyon ritka változata a Lincoln Mark VII GTC, azaz Grand Touring Coupe.
Az egészben az a kemény, hogy annyira nincs infó róla a neten, hogy gyakorlatilag pontosan még az sem derült ki, meddig volt kapható, így elég komoly "feltáró" munka után osztom meg veletek az infót... (a Wikipedia-t ne is nézzétek)...
1985-ben, a ma már nem létező Cars & Concepts Inc. úgy gondolta, hogy ideje lenne már vmi minőségi konkurenciát állítani az Európából érkező luxuskupéknak (BMW 6, Mercedes Sec). A feladatra "gazdag ember Mustangját" választották, a Lincoln Mark VII LSC-t.
Hogy az "ultimate sleeper" külcsínhez a belbecs is meg legyen, Jack Roush "szállt" a segítségükre, ígyt megszületett a Lincoln Mark VII GTC.
A Mark VII GTC a versenypályán
Az alap autó tehát az 5literes, később 5 literes HO motorral szerelt LSC volt, 4 sebességes automata váltóval, 4 tárcsafékkel és ABS-el.
A C&C részéről egy teljes spoiler készlet került az autóra, és kivánság szerint fényezték, amíg fekete-fekete vagy fehér-fehér szinkombinációról volt szó. Az összes krómot eltüntették róla, és a gyári kerekeket 16"-os BBS RA-kra cserélték.
Jack Roush-ék jelentősebben járultak hozzá, hogy a GTC ne csak a nevében legyen Grand Tourer.
Kívülről állítható gázos koni legéscsillapítók, új légrugók kerültek az autó mind a négy sarkába. Elől és hátul is stabilizátorokat kapott az autó, illetve leültették kb. 2,5 cm-el. A fékek sport fékbetéteket kaptak, a felnikre 245/50VR 16-os GoodYear Gatorback gumik kerültek.
Az autó kapott egy szervóolaj hűtőt is.
Belül extra VDO kiegészítő műszerek (fordulatszámmérő, vízhőmérséklet és olajnyomás) és névre szóló GTC embléma tették teljesség a GTC csomagot.
Opcionálisan 3 dolog került a listára:
- CEC Sound System,
- Nakamichi Sound System,
- BFGoodrich 245/50 16-os gumik.
Az érdekes az, hogy habár az opcionális listán nem szerelt, Roush-éknál meg lehetet rendelni Roush-ék 5.8 literes motorjával és 5 sebességes T5 váltóval is.
Ez így már komolyabban odarittyentett a számlának ('85-ben $12.745 volt a motor/váltó kombináció), de így már komoly ellenfélé vált a méretes luxuskupé. Azt már nem tudtam kideríteni, hogy ez az opció meddig volt elérhető.
Névre szóló műszerfal embléma
A korabeli tesztekben egekig magasztalták az autó megjelenését, de érdekes módon a Jack Roush futómű nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A jelentősen keményebb futómű többet áldozott fel a kénylemből, mint kellett volna, és a sportos felhasználok, csak csekély eredményét látták viszont.
A menetteljesítmények terén semmi változás nem történt az alapot adó LSC-hez képest, hiszen a hajtáslánc vátozatlan maradt.
A full Jack Roush motor/váltó tuning meg annyira borsos árú volt, hogy valószinűleg nagyon kevés példány kaphatta meg a TELJES csomagot!
Sajnos információt a motorról végképp sehol nem találtam...
Kiegészítő fordulatszámmérő, vízhőfokmérő és olajnyomásmérő
Csomagtartózár takaró
Mint feljebb írtam is, sajnos nem derült ki, hogy a GTC csomag meddig volt rendelhető, de az utolsó évjárat ahonnan információt találtam, 1989 volt, így én azt veszem a gyártás utolsó évének. Akinek ennél van pontosabb infója, az javíjjon ki!
Nekem bejön feketében !!!
'85-'89 (?) Lincoln Mark VII GTC
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
'85-'89 (?) Lincoln Mark VII GTC
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 23:24-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Korabeli brossúra
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 23:24-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
... és egy plakát
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 23:24-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
az igazság az, hogy ezen én is elgondolkoztam
de van róla hivatalos megrendelő és csak 2 szín rendelhető, és a sajtóközleményben is ez a 2szín szerepel, illetve csak a 2 színben láttam róla képeket... a két szín igen biztosnak látszik
ez örök kérdés marad
de van róla hivatalos megrendelő és csak 2 szín rendelhető, és a sajtóközleményben is ez a 2szín szerepel, illetve csak a 2 színben láttam róla képeket... a két szín igen biztosnak látszik
ez örök kérdés marad
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Én úgy tudom, hogy C&C csinálta a GTC-t, és Roushék minden VII.-hez kínálták a nagyobb motor/váltó kombót. Tehát egy Bill Blass Designer Edition-ba ugyanúgy bekerülhetett, mint egy GTC-be.
(A most hozzánk került Mark VII.-ről először azt mondta az eladó, hogy 5.7 van benne. Egy kicsit meg is dobbant a szívem, de utána kiderült, hogy rosszul emlékezett az ember, Hiába, ha valamit 10 évig nem használnak, kopnak az emlékek. Arról nem is beszélve, hogy a forgalmiban jó magyar szokás szerint 3.8-as motor volt feltüntetve.)
(A most hozzánk került Mark VII.-ről először azt mondta az eladó, hogy 5.7 van benne. Egy kicsit meg is dobbant a szívem, de utána kiderült, hogy rosszul emlékezett az ember, Hiába, ha valamit 10 évig nem használnak, kopnak az emlékek. Arról nem is beszélve, hogy a forgalmiban jó magyar szokás szerint 3.8-as motor volt feltüntetve.)