2008 Ford E-series - a haszonjármű

Van-ek, SUV-ok, terepjárók, pickupok - Bronco, Edge, F-széria, stb.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

2008 Ford E-series - a haszonjármű

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.16 16:10

Mivel már annyi minden másról volt szó, itt az ideje egy új témának, ami eléggé el lett hanyagolva. Lássuk milyen az E sorozat:

2008 Ford E-series

Kép

Adott a Ford már sok éve jól bevállt alap konstrukciója, ami kapott egy orr maszkot az évek során, de ezt leszámítva nincsenek nagy eltérések. Megmaradt a régi műszerfal, a hagyományos Fordos kapcsolókkal. Itt nem lenne gond megtalálni bármit is, ha az ember 10 évet átaludt volna :D. A hossz mérete nem annyira nagy, mivel az alap gépek (E-150 Regular Length Wagon, E-350 Super Duty® Regular Length Wagon) 5,5 m, míg a hosszított (350 Super Duty® Extended Length Wagon) 6,0 m. Elvileg ottani viszonylatban normál személyautó méret, tehát a parkolás nem okoz gondot.

Kép

Ami talán érdekesebb az a szállítható személyek száma VAN esetén a három változatnál (E-150, E-350, E-350 Long):
XL 8; 12; 11/15,
XLT 8; 12/11; 11/15/14,
XLT Premium 7; --; --

Motorok:
Wagon:
- V8 4.6L SOHC, végáttétel 4.1:1,
- V8 5.4L SOHC, végáttétel 3.55 vagy 3.73:1,
- V8 6.0L Diesel, végáttétel 3.55:1 vagy 4.1:1.

VAN:
- V8 4.6L SOHC, végáttétel 3.73:1 vagy 4.1,
- V8 5.4L SOHC, végáttétel 3.55 vagy 3.73:1 vagy 4.11,
- V10 6.8L SOHC, végáttétel 3.73:1 vagy 4.11,
- V8 6.0L Diesel, végáttétel 3.55:1 vagy 4.1:1

Váltó:
- 4 sebességes automataváltó
- opcionálisan vásárolható 5 sebességes automata nyomatékváltó - TorqShift™ a diesel motorhoz

Kép

Alapfelszereltség:
- 4 tárcsafék + ABS,
- 2 légzsák elöl,
- guminyomás ellenörző rendszer,
- színezett üveg,
- első légkondicionálló,
- rádió,
- belső világítások,
- szervo kormány,
- állítható kormány

Kép

Nincsen nagy opciós lista, de gondolom a rengeteg felépítmáény lehetőség kárpótolja a vevőket. Ez az igazi haszongépjármű szerintem, aminek rengeteg jól használható változatát lehet kapni...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.01.16 18:05-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.16 16:56

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Az igazi sárga iskolabusz :P

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Így kell Komáromba menni :D

Kép
Egy opcionális motor (5.4L Triton® V8) az E-150 és E-350 (normál) modellekhez

Kép
6.0L Power Stroke(R) Turbo Diesel V8-as, amelyhez opcionálisan rendelhető az.....

Kép
...5 sebességes TorqShift™ automataváltó

Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22128
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.16 19:25

Érdekes motorok vannak benne. Azt a V10-est személyautóba nem teszik?jól állna egy Lincoln-nak... :D

A dízel motor az common rail rendszerű?

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.17 8:12

TomiTomi írta:Érdekes motorok vannak benne. Azt a V10-est személyautóba nem teszik?jól állna egy Lincoln-nak... :D

A dízel motor az common rail rendszerű?
khm, tőlem kérdezel Ford motorokról? Nem igazán értek hozzá, de azért már is találtam valami érdekeset: http://www.powerstrokediesel.com/index.asp?PageId=147
Azt írják kifejezetten ford Truckokhoz...

Úgy néz ki, ez egy ilyen (2005-ös adatok szerint):
- 90 fokos V8 diesel, közvetlen befecskendezés, turbocharged és intercooled
- 325 LE @ 3,300 rpm
- 773 Nm @ 2,000 rpm
- 32 V

A második motorra a 6,4 L-esre írja, hogy common rail rendszerű, iaz azon már két turbocharger van és erősített hűtőrendszer...

A harmadikra a 7,3 L-esre meg csak anynit ír, hogy újra gyártják...

A V10-es motorra csak teherautó felhasználást láttam... :(

Válasz küldése