2009-2019 Ford Flex

Van-ek, SUV-ok, terepjárók, pickupok - Bronco, Edge, F-széria, stb.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

2009-2019 Ford Flex

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.12 17:25

Lássuk mit alkotott (?) a Ford. Adott a Range Rover doboz formája, amivel már találkozhatunk ma is az utakon, hát a Ford gondolt egyet és a saját neve alatt is készített egy formai változatot.

2009 FORD FLEX

Kép

Elvileg, Kanadában fogják gyártani ezt a gépet. Amennyiben minden jól megy már 2008 nyarán megjelenik az amerikai piacon, hogy az észak-amerikai családoknak legyen minben utazniuk. Leszámítva, hogy az autó erősen hasonlít angol testvérére, egészen jól sikerült a kocka forma kissé lágyabbá tétele. Az oldalán lévő csíkok is kissé könnyedebbé teszik, meg törik a hatalmas tábla jelleget. Az orron megjelenő három széles króm csík az új Fordok jellemzője lesz, ami kis autón nem fog jól mutatni, de ezen a méretesen egészen illeszkedő. A csomagtérajtón is megjelennek a vízszintes krómdíszek és igyekeztek a belsőben is hangsúlyossá tenni a vízszintes vonalakt. A fehér tető a Mini stílusára utal, amitől az embernek még az ősi kis Morris is jut eszébe , bár látszik, hogy jól tartották és nagyra nőtt ez a modell :D. Az állandó összkerékhajtás helyett egy állandó elsőkerékhajtás van az autóban, amit az autó érzékelői bármikor összkerékhajtása kapcsolhatnak, ha az út viszonyok ez megkövetelik. Az oldal szerint tízféle szín közül lehet választani jelenleg.

Kép

A Ford Oakville Assembly Complex-ében készült az EDGE-hez hasonlóan ez az autó is. Kb. ennyit írtak a Ford oldalán, így átléptem a hivatalos oldalukra és lőn csoda, már szerepel is ott. Egészen komolyan foglalkoznak az autóval, mintha már vásárolható lenne. Az autó belső kialakítása egészen jól sikerült. Mentes minden sallangtól, erősen funkcionális. Mondhatni, praktikus, bár ilyet kijelenteni képekről azért nehéz. Rendelkezik két első és oldal légzsákokkal az autó.

Kép

Szerényen azt írják, hogy a Flex rendszer segítségével ez a gép minden igényt kitud szolgálni hét ember szállítása vagy bármi más igény esetén. Egy biztos, a hat hely szinte tökéletesen vízszintesre alakítható és csak a vezető ülés töi meg a teret. Azt igérik, hogy a limuzinokhoz hasonló lábtérrel rendelkezik (itt gondolom, nem a hátsó két mikrobi méretű lábtérre gondoltak :P ). Végre egyszer egy cég nem túloz nagyon, mert a képeken is úgy tünik, ez a gép rendelkezik belső térrel (igaz mivel nem ül benne senki, nehéz a méreteket viszonyítani).

Kép

Ezért az oldalon van egy méretező játék amivel ez megnézhető. Mindenki beállíthatja a saját méreteit és megnézheti, hogy mekkora a monstrum mellett. http://www.fordvehicles.com/flex/details/. Igen, ha ezek a méretek jók, akkor ez európai szemmel már egy "kisteherautó" érete. Jól látható a képeken, hogy a mérnökök kiakartak tenni magukért és valami komolyat szerettek volna alkotni. Az első képeken szereplő szürke belsőtér kissé temetői hangulata után a világosabb egészen jó kedvű és élvezhető hangulatot nyújt. A szürke kivitelnél számomra azonnal fellép egy kérdés: az autó vagy legyen sportos és akkor használjuk a fém kiegészítőket vagy elegáns és akkor a faimitációt. Ezek keverése nem igazán harmónikus...

Kép

A képeket nézegetve, lássuk hát a belsőt. Itt jól láthatón a legjobban felszerelt modellt mutogatják, ami ránézésre nagyon mutatós. Elsőre nem néz ki annyira műanyagnak a faburkolat, mint a Mondeóban volt, de nem értem, hogy miért nem lehet valami jobban kinéző faimitációt készíteni. A világosabb belsőnél már nem annyira feltünő a kétfajta díszítés. Ami a másik fura nekem, ha neki áll valaki erősen szögletes formát és letisztult vonalakat rajzolni, hogy tehet bele annyira nem odaillő és aránytalan kerekkijelzőket a műszerfalba? Amúgy az egész többi egységes és jól kinéző lenne, a kormány illik a középkonzolhoz, de mögötte olyan, mintha Sanyika rájött, hogy a papa kihagyta a műszereket és rendelt párat a sarki autósboltból, majd belefaragta, hogy meglepje a szülőket (ami viszont jó a műszerekben, hogy itt is visszaköszönt a retro és a kijelés halvény kékes fénye a '66-67-es Charger akkoriban híressé vált hangulatát idézi, viszont lábtér kék fénye már inkább a Volkswagenes és kissé már kifutott).

Kép

Ezen a képen már jól látható, hogy megvan minden, ami amerikában követelmény: hatalmas első ülések, a kényelemért, könyöktámasz két oldalt, pohártartó (ez számomra vicc, de nekik ez fontos), légkondi és hatalmas középkonzolra helyezett kijelző. Jó pár rekszt már a kpekről is fellhet fedezni, tehát az ember eltudja rakósgatni a kis apróságait, amit a nők nagyon fognak értékelni. Egyszerű, szinte sík műszerfal, ami remélhetőleg szinte tükrözés mentes minden fényviszzony mellett.

Kép

Számomra ami itt azonnal feltünik, hogy a középkonzol tetejénél kiáll a műszerfalból a kijelző kerete. Ez nem valami szép látvány, másrészt remek porfogó. Igaz az opcionálisa beleépítethető tolatókamera biztos a nők kedvence lesz. Ha már a középkonzol kijelzőjénél tartunk, ez az érintő képernyő szolgál a navigálásra és a telefonálásra is. A hatszemélyes változat, ahol a középső soron utazók is megkapják azt a kényelmet, amit az elsők. A középsorban lévő könyöktámasz kis hűtőként is üzemel. Igaz itt már nem magasság állítható a biztonsági öv és valahogy képről szűkösebbnek néznek ki az ülések.

Kép

Ez az a kép, ami megerősítette bennem, hogy hátra csak gyerekek, vagy kis növésű Busmanok ülhetnek, mert a lábtér némileg szűkös. Ráadásul a két hátsó ülés mellett már szinte nincs is csomagtartója az autónak. Tehát napi normál használat mellett a négy vagy öt személyes kivitel a használható, vagy marad a kisbuszosított hat-hét személyes csomagtér nélküli változat. Ami jó, hogy a középső sorban ülők akár középre és az ajtóba is tehetnek egy-egy üveg italt és már biztosított is, hogy minden benzinkútnál legyen miért megállni :D.

Kép

Egészen nagy üvegfelületek és aránylag jól átláthatóság lehet az autóban a kép alapján. Itt már a hétszemélyes ülés megoldás látható. Ha minden igaz a navigátor ülése is deréktámaszos, végre nem cak a vezető ülhet hosszú úton kényelmesen.

Kép

Ezen a képen egy érdekes ablakrendszer látható. Mindnekinek jut egy kis üvegfelület a feje fölött, ráadásul mintha nyitható lenne az összes. Érdekes lehet nyáron kipróbálni ezt. A gyerekeknek a hátsó részre egy kijelző kacsingat a tetőről, hogy ne legyen hosszú az út...

Műszaki adatok:

Motor:
- V6 3,5 L (213 cui), 260 LE, 325 Nm

Váltó:
- hatsebességes automata szériaként

Vásárolható meghajtások:
- elsőkerék
SE változat alapára: $27,320
SEL változat alapára: $31,210
Limited változat alapára: $35,220
- összkerék (ez is elsőkerék, de automatikusan kapcsolja, ha szükséges az összkereket)
SE változat alapára: $29,510
SEL változat alapára: $33,040
Limited változat alapára: $37,050

Forrás: Ford Kanada
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.12.14 8:46-kor.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.12.13 8:52

Nekem a dizájnja tetszik alapvetően. Szép kis családi autót adna, bár lehet, hogy erre felénk egy picit túlméretes lenne. Méreteiről, súlyáról nem találtál semmit?

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.13 9:07

TomiTomi írta:Nekem a dizájnja tetszik alapvetően. Szép kis családi autót adna, bár lehet, hogy erre felénk egy picit túlméretes lenne. Méreteiről, súlyáról nem találtál semmit?
Nem sajnos, a műszaki adatokkal spórolnak rendesen! Esetleg, mert csak 2008 nyarán jelenik meg..:)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.12.13 9:32

LeMans67 írta:
TomiTomi írta:Nekem a dizájnja tetszik alapvetően. Szép kis családi autót adna, bár lehet, hogy erre felénk egy picit túlméretes lenne. Méreteiről, súlyáról nem találtál semmit?
Nem sajnos, a műszaki adatokkal spórolnak rendesen! Esetleg, mert csak 2008 nyarán jelenik meg..:)
Ezért még nem tudják, hogy milyen hosszú?! :?

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.13 10:00

TomiTomi írta:Ezért még nem tudják, hogy milyen hosszú?! :?
Ezért lusták megadni az adatokat...(Coming later)

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2007.12.13 12:27

Nekem kevés mai autó tetszik, de ezt azért el tudnám képzelni magam körül.
Alapvetöen az elsö képen nekem is a Range jutott eszembe, csak az a Minimorisz fényezén nem igazán bejövös, mintahogy a világos színű beltér sem. Továbbá nem igazán tetszik a sok üveg a tetején.
Mindazonáltal :klassz:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.13 12:38

Ez a tető más szinben, valami őrület lehet, mert nézegettem a választási lehetőségeket és színenként változik, milyen lehet, általában fehér vagy fekete és még egy szín...

Nekem a Range Rover is tetszett, anno...Az üveg tető is ok, de a sötét belső króm és fa dolgokkal ijesztő. Ha lehet csak simán minden dísz nélkül az jobban tetszene és kissé jobban igazodna a külsejéhez, bár ez inkább divat autó mint terepszaggató szvsz.....

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.12.14 6:21

Nekem ez teljesen bejövös kivű-bévű...
ha minőségre is olyan mint dizájnra, akkor jó kis kocsi lesz...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.14 8:42

StangMan írta:Nekem ez teljesen bejövös kivű-bévű...
ha minőségre is olyan mint dizájnra, akkor jó kis kocsi lesz...
Esetleg a tervezett árakat nézd meg, bár gondolom, mire EU-ba kerül pont 2x ennyi lesz... :evil:

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2007.12.14 12:58

Elsőkerék meghajtás, automatikus összkerékkel. :hulye:
Már ez se tetszik. :(

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.14 14:17

Chromlo írta:Elsőkerék meghajtás, automatikus összkerékkel. :hulye:
Már ez se tetszik. :(
Most miért?
Olyan mint a tiéd (tudom neked hátsó), csak nem kézzel kapsolod, hanem elektronika teszi meg (éljen a sokkal több hibaforrás :P )

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2007.12.14 18:59

Azé mer ez a tepsi elsőkerékhajtással, olyan mint egy zsiráf békatalpakkal.
Béna.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.17 13:13

Chromlo írta:Azé mer ez a tepsi elsőkerékhajtással, olyan mint egy zsiráf békatalpakkal.
Béna.
Kényelmesebb a 3 gyerekes anyukáknak és kint ez a gép szerintem a gazdag mamik játéka lesz...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.04.14 10:05

Kép

Közeledik a piaci megjelenés. Az újságíróknak bemutatták Las Vegas-ban az új Ford Flex-et. A The Mustang News publicistája nagyon lelkes, azzal zárja sorait, hogy "Bravo, Ford". ;) Sok új infó nincs a cikkben. De az kiderül, hogy Ford 100 ezer darabot szeretne eladni az első évben.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.12 22:07

A várva várt műszaki adatok:

Motor
- V6 3,5 L (213 cui), 260 LE, 325 Nm

Erőátvitel
- hatsebességes automata szériaként
- 2WD vagy 4 WD
- kerekek: 16, 17 vagy 18" átmérőjüek

Méretek
- h x sz x m: 514 cm x 203 cm x 172 cm
- tengelytáv: 300 cm

Kivitel
- ülések száma: 6 vagy 7


Sajna a tömegéről továbbra sincs semmi. :| Amúgy egy méretes egy jószág lesz. :klassz:

Válasz küldése