1973 az I.-es Mustang utolsó éve

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

1973 az I.-es Mustang utolsó éve

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.11.27 17:19

Itt lehet olvasni pár sort a Mustang sorozat egy korszakát lezáró változatáról:

1973 Ford Mustang

Kép

Az olajválság már éreztette hatását és a gyártók sorra adták fel a Muscle éra autóinak hagyományos alapelveit. Lássuk mi történt Fordéknál.
Az autó erre az évre három karosszéria kivitelben került a piacra:
- HardTop
- SportsRoof
- Convertible

Kép
HardTop

Az autók választékában nézelödő vásárló elindult a HardTop sor6-os 250 cui-s (4,1 L) motorjával és eljuthatott a MACH-1-ig. Az 1971-es formavilág valamiért megmaradt és szemben a korábbi évekkel amikor szintem inden évben megújult ak az autók, itt kitartottak néhány apróságot leszámítva. Ekkor már érezhető volt, hogy vége lesz a MUSTANG korszaknak és 1974-től már valami más fajta Mustang kerül az utakra. Az eladások visszaestek, minden idők legalacsonyabb érétkére 134.867 db, míg a Pinto 484.000 db-ban került a vásárlók tulajdonába. A következő évben az új keveset fogyasztó Mustang II ismét megugrasztotta számokat 385.000 db-ra, de ez más történet.

Kép
SportsRoof Mach 1

Most nem térnék rá, hogy miket írtak erről az autóról, hogy nem igazán karakteres, olyan semmilyen, mert ez az autó egy átalakuló piac terméke és biztosan szerethető így is. A '73-as gép nagyon visszafogott, egyszerű és sokkal méretesebb, mint az korai legendát építő első változata. Aránylag sportos külsővel bírt. A kisebb pénztárcával rendelkezők választották a HardTop modellt, de a Medium Bright Yellow színre még is költöttek, legalább is erre utal a sok ilyen színben látható változat. Természetesen megrendelhető volt a "SelectAir" légkondicionáló, a szinezett üveg, a "cruise-O-Matic" automataváltó, szervo kormány, szervo fék első tárcsafékes megoldással. Csomagban volt rendelhető a Deluxe kormánykerák és az állítható kormány, ezt már nem sokan választották. Aki nem szeretett volna sor6-os motort, az akár rendelhetett V8-as 351 cui (5,8 L) 4 torkú karburátorral szerelt agregátot is. Akinek ez sem lett volna elég az beixelhette a sper hidat, fehércsíkos gumit és még sok mindent, ami a korszakra jellemző volt.

Kép
Convertible Mach 1

Az alap HardTopot 2.847 dollárért mérték, de hogy egy jól felszerelt kényelmes autó legyen belőle, közel az ár felét még rá kellett költeni! Ez nem kevés pénz volt akkoriban. A Hardtop Változatból 51.480 db-ot adtak el.

Kép

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.11.28 5:42

Szegényke, már nagyon kis bután nézett ki... :roll:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.11.28 8:37

Izlések és pofonok. Nekem sokkal jobban tetszik mint sok későbbi évjárat, s talán az eredeti 64,5-66-osnál is. :hmm:

@Lömi: Amúgy a 3 éves építési idő annyira nem log ki, hisz az elsőt 2,5 évig, a másodikat két évig közel változatlanul készítették.

A gazdasági válság kihúzta a lába alól a talajt, ez nem kérdés. :|

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.11.28 10:18

TomiTomi írta:Izlések és pofonok. Nekem sokkal jobban tetszik mint sok későbbi évjárat, s talán az eredeti 64,5-66-osnál is. :hmm:

@Lömi: Amúgy a 3 éves építési idő annyira nem log ki, hisz az elsőt 2,5 évig, a másodikat két évig közel változatlanul készítették.

A gazdasági válság kihúzta a lába alól a talajt, ez nem kérdés. :|
Jó, akkor az + 1/2 nem olyan sok...bocs

Nekem tetszik a SportRoof a hókotrós megoldásban :D HardTopért nem adnék pénzt, valahogy idétlen sajnos a hátsó rész kialakítása. Érdekes, de egyre jobban kezd bejönni a '67-69 után a '70, majd a '71-73 közötti MUSTANG korszak...A korai picit játék autó, a késöbbiek meg már nem hozzák a hagyományos hangulatot. Valahogy eltértek a régi recepttől, persze a körülméynek mindent megváltoztattak...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.11.28 10:35

LeMans67 írta:Nekem tetszik a SportRoof a hókotrós megoldásban :D HardTopért nem adnék pénzt, valahogy idétlen sajnos a hátsó rész kialakítása.
Nekem is a fastback és a kabrió tetszik. A kupé kevésbé.

Avatar
levelboss
Kabóca
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.07.24 21:37
Tartózkodási hely: pest

Hozzászólás Szerző: levelboss » 2008.11.29 12:41

Ha nem haragusztok, berakok erről a csodás autóról pár képet, csak a miheztartás végett. :D
Nekem tetszik ez a Mustang is... főleg, amilyen a képen is van. 8)

Kép


Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.12.02 12:49

Kép

Kép

Jó rucija van a csajszinak az alsó képen. :mrgreen:

Avatar
Earche
Kabóca
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.06.22 22:41
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: Earche » 2010.09.10 20:04

A NAAF-on az EK Autósoknál láttam egy 72-es kabriót, nekem kifejezetten tetszett 8)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.09.10 20:20

Oszi 73asa is igencsak nyálcsorgató. :rrr:

Kép

(Sajna jobb képem nincs róla.)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára TomiTomi 2010.09.10 21:04-kor.

Avatar
Earche
Kabóca
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.06.22 22:41
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: Earche » 2010.09.10 21:03

De még mennyire.
Volt szerencsém kicsit alaposabban is megcsodálni a vasat, ugyanis egy napon OT-ztunk :)

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: 1973 az I.-es Mustang utolsó éve

Hozzászólás Szerző: oszi » 2010.11.19 22:54

MINDENKI A SAJÁT LOVÁT DICSÉRI ... A közel 1 négyzetméteres hátsó szélvédőjén , csak 1 lőrésnyi csíkon lehet hátranézni , és az üveg ilyen szögbe döntve bíz torzít már . De aki férfi nézzen előre ! Viszont úgy torzít , hogy a mögötted jövőt lapítja , amitől egyből gonosz üldözőnek tűnik bárki , hát van okunk menekülni előle ... ( + még egy negatívum : igaz hogy az egybenyitható csomi-lefektetett hátsóülés páros miatt a családos férfiak mondhatták otthon hogy bevásárló kocsi , de az én fiam hátul ülve nemhogy előre de oldalra sem lát ki . Azért nem cserélem el buszlimuzinra . Ideológiát lehet kreálni mindenhez . De van még 1 apróság : a közel 2 méteres testmagasságommal is elférek benne ( igaz csak elöl + a csomiban ) de ezt az elődeire ( 64-70 ) nem mondhatnám el . ( na jó a malomkerék helyett kapott 13" -os kormánykarikát . lábtér+poczak ) illetlen lenne tovább fényeznem ...
OSZI


Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: 1973 az I.-es Mustang utolsó éve

Hozzászólás Szerző: oszi » 2010.11.20 0:05

Tomi , Te se alszol valami sokat , vagy neked is kikapcsolták a TV-d , mint nekem ?
OSZI

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1973 az I.-es Mustang utolsó éve

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.11.20 10:49

Háttérben szól és a család egyes tagjai nézik. Engem nem köt le túlzottan... ;)

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: 1973 az I.-es Mustang utolsó éve

Hozzászólás Szerző: oszi » 2010.12.02 23:50

A SEGG:
Kép
OSZI

Válasz küldése