1968 Shelby Mustang EXP500 prototípus - Green Hornet

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1968 Shelby Mustang EXP500 prototípus - Green Hornet

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.01 23:27

1968 Shelby Mustang EXP500 prototípus - Green Hornet



A "Green Hornet" (zöld lódarázs) az egyik legkülönlegesebb Shelby prototípus, amely egy 1968-as Ford Mustang Coupe-n alapul és nem Fastback-en, mint a legtöbb.

A kocsit 1967 augusztius 25.-e körül készítették mint egy korai 68-as modellt a dearborni gyárban. 390-es motorral, C-/-os váltóval, lime gold külsővel és ivy golg belsővel hagyta el a gyárat. Ezután a fejlesztőkhöz került, akik GT/CS (California Special) modell prototípusává alakították át. Így kapott nem üzemelő oldalnyilást (side scoop) üvegszálból, spoilert a csomagtartótetőre és 65-ös Thunderbird lámpákat a hátuljára.

1968 januárjában a kocsi a Shelby Automotive Shop-hoz került Ionia-ba (Michigan) és ott Walt Nelson, Fred Goodell, George Merwin és Ray Geddes igazi Shelby-vé alakították. Először is az orrát lecserélték a 68-as Shelby orra. A 390-es motort 428CJ „X”-re cserélték és a gyári C-6-os váltót egy megerősített Shelby változatra. Ez egy F-350-esből származott és Lincoln turbinát használtak hozzá. Két további változtatás tették a kocsit igazán különlegessé: Dave Long, a Bebdix korábbi mérnöke, egy kisérleti Conelec befecskendezőt szerelt a Cobra Jet motorra és Shelby tervezett a kocsihoz egy független kerékfelfüggesztést és tárcsaféket szereltek hátulra is. Ezekkel a változtatásokkal a kocsi meghaladta a maga korát. Sonny Free, egy custom fényező, három réteg csillogó arany zöld fényezést hordott fel és hogy szépen csillogjon lakkozta is.Fehér és arany EXP500 csíkok díszítették még a kocsit.

A „Green Hornet” Billy Cosby „Fat Albert” képregényéből való figura.

Kép

1971 májusában Robert Zadowski, a Ford céges hasnáltautó részleg menedzsere 3000 $-ért megvásárolta a kocsit. Mivel azonban túl nagy teljesítményűnek érezte családi autónak, így továbbadta októberben Don Darrow-nak a kocsit, aki fiának, Randy-nek, vásárolta. Don nem tudta, hogy milyen különleges Shelby GT500-ast vásárolt, így átalakíttatott több mindent a kocsin: fehér vinyl tetőt kapott, lecserélte a 10 küllős felniket 68-as stílusú acél felnikre, melyekre GT dísztárcsákat tett és F70x14-es, fehér falú Michlein gumikat. A Codelec befecskendezőt Holley porlasztóra, a független hátsókerék felfüggesztést Fairlane 9”-os hídra cserélte.

1971-től 1988-ig a Green Hornet csak 30 ezer mérföldet (48 ezer km) tett meg, mivel nem volt éppen takarékos

Randy 1988-ban olvasott a Recognition Guide-ban erről az autóról és rádöbbent, hogy milyen külenleges Shelby-je van. Felvette a kapcsolatott Paul M. Hewitt-tal, aki Fred Goodell-lel, aki pedig Carroll Shelby-vel. Miután Shelby igazolta, hogy ez egy igazi Shelby prototípus, Randy arra törekedett, hogy visszaállítsa a kocsit eredeti állapotába. A 10 küllős felnik még mindig a tulajdonában voltak és volt néhány régi fotója. 1993-ban felvette a kapcsolatot a & Muscle Mustang Restorations-nél Martin Euler-rel, aki tisztában volt a kocsi történetével, hogy segítsen a kocsit eredeti állapoába visszaállítani. Martin kinyomozta, hogy a Condelec befecskendezőt ellopták egy Ford raktárból a 70-es évek végén. Sajna a független kerékfelfüggesztés is eltünt. Fred Goodell segített Martin-nak újra építeni. A restaurálással 93 áprilisában végeztek és májusban az SAAC felvette Shelby autók listájára, annak ellenére, hogy a kocsi sosem kapott Shelby alvázszámot. A kocsi saccolt értéke 1-2 millió dollár.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.01 23:50

1968 Shelby Mustang EXP500 prototípus - Green Hornet adatai

Gyártva: 1967 augusztus 25.-e körül
VIN: 8F01S104288
Motor: 428 cid (7 l) Cobra Jet "X" Conelec befecskendezővel
Difiáttétel: ,.01:1
0-60 mph: 5,7 s
0-100 mph: 11,41 s
Tömege: 1710 kg
Különlegessége: független kerékfelfüggesztés, Conelec befecskebdező, motoros antenna, 1 darabos prototípus
Saccolt értéke: $1-2 000 000
Rajongói oldal: http://www.exp500.com/

Kép

Kép Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.04 22:10

A Motor Trend Classic 2006 januári (?) számában egy összehasonlító teszten vett rész a Green Hornet:

1970 Plymouth Hemi 'cuda Vs. 1969 Chevrolet Camaro ZL-1 Vs. 1968 Shelby "Green Hornet" Prototype

Kép

Green Hornet történetét itt is elmesélik, s a műszaki adatoknál alaposabbek:

Motor: 427 cui/6997ccm OHV V-8, Conelec elektronikus befecskendező, 450-475 LE @ 5500 ford/min (MT sacc), 610 Nm @ 3200 ford/min (MT sacc)
Erőátvitel: 3 sebességes automata, hátsókerák-hajtás
Fékek: elől-hátul tárcsa
Felfüggesztés: elöl: csavarrugók, stabilizátorrúd; hátul: kisérleti független kerékfelfüggesztés laprugóval
Mértek (h x sz x m): 473 cm x 180 cm x 131 cm
Tömeg: 1680 kg (MT sacc)
Menetteljesítmény: 0-60 mph: 5,7 s (MT, 1995 január)

Kép

Képek a képtárukban itt.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.12.08 20:26

LeMans67 írta:Hm, gondolom, hogy más árkategória, de végül is eladó autók :D

Kép
The Shelby EXP500 CSS “Black Hornet”

Created under the direction of racing legend Carroll Shelby, the Shelby EXP500 CSS "Black Hornet" pays tribute to its chrome and green prototype, the Shelby Green Hornet, and is the only approved reproduction. Like its predecessor, the "Black Hornet" sports the famous scoops and stripes, powered by a Cobra Jet 428 V8 engine with a heart-pounding 335 horsepower. The car began life as a vintage 1968 Mustang, and was transformed into an authentic Shelby muscle car worthy of inclusion in the Shelby Worldwide Registry. Titled to Mr. Shelby's charitable foundation, Carroll Shelby Children's Foundation, and donated from his personal collection, the car is being auctioned by Restoration Hardware to benefit the Carroll Shelby Children's Foundation™.

As a rolling test "mule" for new technologies, the original Green Hornet Shelby GT500 was one of the most important cars in automotive history and one of the rarest Shelby prototypes of all times. Visionary Carroll Shelby challenged his band of hot rodders to out-engineer the world's best. In so doing, every innovation imaginable was tested on this notchback coupe. Over the course of a couple of years, the Shelby American crew used this car to experiment with ground-breaking technologies such as an early electronic fuel injection system on the 428 cid engine, independent rear suspension, a power antenna and four wheel disc brakes. This development mule was far ahead of its time and also served as the prototype for the "GT/CS" model Shelby before being turned into a test car.

To commemorate this groundbreaking Shelby, Barry Smith, owner of Legendary G.T., built a continuation Shelby EXP500 under license from Carroll Shelby Licensing using an original 1968 Ford Mustang. Painted "Stetson Black" in honor of the hat worn by the lanky Texan, the EXP500 CSS "Black Hornet" is identical to the Green Hornet just after it received disc brakes but prior to the Colonic EFI or independent rear suspension. Since 2003, the car has been owned by Mr. Shelby. The EXP500 CSS is a car so true to a specific moment in time, it's as if a time capsule was opened to celebrate American ingenuity at its best. It is truly the one, the only, the legendary EXP500 CSS "Black Hornet."
SPECIFICATIONS

* The only approved reproduction of
the 1968 EXP500 Green Hornet Mustang, modified under
Carroll Shelby's direction as the "Black Hornet"
* Official vehicle in the Shelby Worldwide Registry
* Cobra Jet 428 V8 Engine
• Marc Underdrive Pulley System
* Cobra Jet Manifold Exhaust System
* Holley High Volume Fuel Pump
* Mallory Unilight Ignition System
* Holley 700 Carburetor (new)
* Edelbrook Aluminum Heads
* Shelby Intake manifold
* Shelby Water Pump
* Shelby Valve Covers
* Cobra Air Cleaner
* Griffith Aluminum Radiator
* Legendary Autometer Customized Gauges
* Top Loader 4-speed transmission
* Power Steering/Power Brakes
* new tinted glass
* Standard interior without Roll Bar
* Deluxe Black Interior with Console
* original seatbelts
* Original '68 Cobra Steering Wheel
* 9" Currie Rear End - 3.25 ratio
* Original Style AM Radio
* Shelby 10-Spoke Wheels
* Goodyear GTII Tires
* Sequential Tail Lights
* lucas fog lights
Jól értem, hogy Green Hornet reprodukciója feketében? Akkor ez valójában egy Green Hornet klón más színben?! :hmm:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.12.09 8:12

Shelby pénzt teremt a semmiből ? :D



Válasz küldése