1962 Ford Mustang I prototípus
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1962 Ford Mustang I prototípus
A Ford Mustang I kétüléses koncepció autó
A Mustang fejlesztésekor sok különböző gondolat merült fel az autó kialakításával kapcsolatban. Azt, hogy melyik lett a befutó, azt már tudjuk, de most lássuk, hogy mi lehetett volna még.
Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán). Mivel John Najjar tervei erősen verseny autós kivitelűek voltak, így merült fel a ló név.
1961-ben építettek egy tökéletesen működő modellt a közönségnek, hogy lássák a reakciókat. 1,5 L-es V4-es 90 Le-ős motorral és az 1500 poundos tömegével tényleg verserny autós jellege volt a gépnek.
0-96 km/h 10 sec alatt volt elérhető. Független kerék felfüggesztéssel rendelkezett!
A tömegek csak 1962 októberében látták az autót, amikor Dan Gurney versenyző bemutatta a New Yorki Grand Prix elött.
A fogadtatás ellenére a Ford vezetősége túl drágának és haszontalannak tartotta az autót.
Ekkor megpróbálták kissé használhatóbbá tenni és terveztek oldal ablakokat, megmelték a szélvédőt, levehető könnyű HardTop tetőt gondoltak rá, de végül is nem változtattak az autón. Simán gazdasági alapokon és praktikussági szemlélettel elvetették az autót.
Két évvel azelött, hogy megjelent az egész amerikát sportos autó képbe öltöztető Muscle Era.
A Mustang fejlesztésekor sok különböző gondolat merült fel az autó kialakításával kapcsolatban. Azt, hogy melyik lett a befutó, azt már tudjuk, de most lássuk, hogy mi lehetett volna még.
Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán). Mivel John Najjar tervei erősen verseny autós kivitelűek voltak, így merült fel a ló név.
1961-ben építettek egy tökéletesen működő modellt a közönségnek, hogy lássák a reakciókat. 1,5 L-es V4-es 90 Le-ős motorral és az 1500 poundos tömegével tényleg verserny autós jellege volt a gépnek.
0-96 km/h 10 sec alatt volt elérhető. Független kerék felfüggesztéssel rendelkezett!
A tömegek csak 1962 októberében látták az autót, amikor Dan Gurney versenyző bemutatta a New Yorki Grand Prix elött.
A fogadtatás ellenére a Ford vezetősége túl drágának és haszontalannak tartotta az autót.
Ekkor megpróbálták kissé használhatóbbá tenni és terveztek oldal ablakokat, megmelték a szélvédőt, levehető könnyű HardTop tetőt gondoltak rá, de végül is nem változtattak az autón. Simán gazdasági alapokon és praktikussági szemlélettel elvetették az autót.
Két évvel azelött, hogy megjelent az egész amerikát sportos autó képbe öltöztető Muscle Era.
Bocs elszúrtam, nekem a GT a GT40, neked meg a Mustang, elnézést.TomiTomi írta:Tévedsz. A Mustang fejlesztésénél fontos szempont volt, hogy olcsó, családi sportkocsi legyen. (Nálam is fontos szempont volt, hogy 4 üléses a gép. )LeMans67 írta:Ezt nem hinném, aki GT-t vesz az nem bőröndökkel szeretne utazni vagy bevásárló zacsival nyomulni...
Én ezt a prototípust a "GT40" elődjének tartom inkább...
Tudom, hogy maga a Mustang olcsó népsport autónak indult, de aztán...
hát igen, szerencse hogy nem ilyen lett...
és igen, a névadó a P51 Mustang repülőgép volt, csak később, a végleges modellnél lett a ló az asszociáció tárgya
és igen, a névadó a P51 Mustang repülőgép volt, csak később, a végleges modellnél lett a ló az asszociáció tárgya
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re: 1962 Ford Mustang I prototípus
Nagyon jó ez a kis részlet... megkérdezhetem, hogy honnan vannak ezek az infók? Nekem nagyon hasznos lenne... épp a formatervnél tartok a dogámban. Légyszi írd meg, hogy hol találtál ilyen infókat.LeMans67 írta:A Ford Mustang I kétüléses koncepció autó
A Mustang fejlesztésekor sok különböző gondolat merült fel az autó kialakításával kapcsolatban. Azt, hogy melyik lett a befutó, azt már tudjuk, de most lássuk, hogy mi lehetett volna még.
Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán). Mivel John Najjar tervei erősen verseny autós kivitelűek voltak, így merült fel a ló név.
1961-ben építettek egy tökéletesen működő modellt a közönségnek, hogy lássák a reakciókat. 1,5 L-es V4-es 90 Le-ős motorral és az 1500 poundos tömegével tényleg verserny autós jellege volt a gépnek.
0-96 km/h 10 sec alatt volt elérhető. Független kerék felfüggesztéssel rendelkezett!
A tömegek csak 1962 októberében látták az autót, amikor Dan Gurney versenyző bemutatta a New Yorki Grand Prix elött.
A fogadtatás ellenére a Ford vezetősége túl drágának és haszontalannak tartotta az autót.
Ekkor megpróbálták kissé használhatóbbá tenni és terveztek oldal ablakokat, megmelték a szélvédőt, levehető könnyű HardTop tetőt gondoltak rá, de végül is nem változtattak az autón. Simán gazdasági alapokon és praktikussági szemlélettel elvetették az autót.
Két évvel azelött, hogy megjelent az egész amerikát sportos autó képbe öltöztető Muscle Era.
Köszi!
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 1962 Ford Mustang I prototípus
Most olvastam ezt el figyelmesen. Lömi, biztos vagy Te ebben? Tudtommal közép motoros autót akartak építeni. Azt meg senki se csinálná elsőkerékhajtásúra.LeMans67 írta:Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán).
Sajna a Mustang könyveim Pesten, én meg pácban vagyok.
Re: 1962 Ford Mustang I prototípus
Már a forrás is tévedett valszínűleg. Tudtommal az elől kaparós változatt szóba sem jött (bár valami örületes céges karácsonyon - félrészegen - előfordulhat, hogy poénkodtak vele).TomiTomi írta:Most olvastam ezt el figyelmesen. Lömi, biztos vagy Te ebben? Tudtommal közép motoros autót akartak építeni. Azt meg senki se csinálná elsőkerékhajtásúra.LeMans67 írta:Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán).
Sajna a Mustang könyveim Pesten, én meg pácban vagyok.