1962 Ford Mustang I prototípus

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

1962 Ford Mustang I prototípus

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.08.22 15:58

A Ford Mustang I kétüléses koncepció autó

A Mustang fejlesztésekor sok különböző gondolat merült fel az autó kialakításával kapcsolatban. Azt, hogy melyik lett a befutó, azt már tudjuk, de most lássuk, hogy mi lehetett volna még.

Kép

Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán). Mivel John Najjar tervei erősen verseny autós kivitelűek voltak, így merült fel a ló név.

1961-ben építettek egy tökéletesen működő modellt a közönségnek, hogy lássák a reakciókat. 1,5 L-es V4-es 90 Le-ős motorral és az 1500 poundos tömegével tényleg verserny autós jellege volt a gépnek.
0-96 km/h 10 sec alatt volt elérhető. Független kerék felfüggesztéssel rendelkezett!

A tömegek csak 1962 októberében látták az autót, amikor Dan Gurney versenyző bemutatta a New Yorki Grand Prix elött.
A fogadtatás ellenére a Ford vezetősége túl drágának és haszontalannak tartotta az autót.

Kép

Ekkor megpróbálták kissé használhatóbbá tenni és terveztek oldal ablakokat, megmelték a szélvédőt, levehető könnyű HardTop tetőt gondoltak rá, de végül is nem változtattak az autón. Simán gazdasági alapokon és praktikussági szemlélettel elvetették az autót.

Két évvel azelött, hogy megjelent az egész amerikát sportos autó képbe öltöztető Muscle Era.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.08.22 20:28

Korabeli prospektus:

Kép

Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.08.22 20:33

Mai képek:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Ez utóbbi nagyfelbontásban elérhető itt.

A poén az, hogy a széria Mustang ettől a középmotoros tanulmányautótól örökölte az áloldallégbeömlőit... :istenem: :biggrin:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.09.21 6:57

Teljesen más ez a "Mustang" stílus, mint ami lett. Ez inkább a GT40 előszelének néz ki...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.09.21 7:25

De szerintem jól döntött Ford. Ez sose lett volna olyan sikeres mint a széria Mustang lett.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.09.21 7:50

TomiTomi írta:De szerintem jól döntött Ford. Ez sose lett volna olyan sikeres mint a széria Mustang lett.
Ez nem kérdéses, ez az autó akkor szerintem megelőzte formailag a korát. Rádásul nagyon drága lett vonla és mint anno a GT ez is megbukott volna az ára miatt...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.09.21 12:19

LeMans67 írta:Ez nem kérdéses, ez az autó akkor szerintem megelőzte formailag a korát. Rádásul nagyon drága lett vonla és mint anno a GT ez is megbukott volna az ára miatt...
Meg a használhatósága (használhatatlansága?) miatt is.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.09.21 13:10

TomiTomi írta:Meg a használhatósága (használhatatlansága?) miatt is.
Ezt nem hinném, aki GT-t vesz az nem bőröndökkel szeretne utazni vagy bevásárló zacsival nyomulni...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.09.21 13:16

LeMans67 írta:Ezt nem hinném, aki GT-t vesz az nem bőröndökkel szeretne utazni vagy bevásárló zacsival nyomulni...
Tévedsz. A Mustang fejlesztésénél fontos szempont volt, hogy olcsó, családi sportkocsi legyen. (Nálam is fontos szempont volt, hogy 4 üléses a gép. ;))

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.09.21 13:28

TomiTomi írta:
LeMans67 írta:Ezt nem hinném, aki GT-t vesz az nem bőröndökkel szeretne utazni vagy bevásárló zacsival nyomulni...
Tévedsz. A Mustang fejlesztésénél fontos szempont volt, hogy olcsó, családi sportkocsi legyen. (Nálam is fontos szempont volt, hogy 4 üléses a gép. ;))
Bocs elszúrtam, nekem a GT a GT40, neked meg a Mustang, elnézést.
Én ezt a prototípust a "GT40" elődjének tartom inkább...

Tudom, hogy maga a Mustang olcsó népsport autónak indult, de aztán... :twisted:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.09.24 14:51

Annyiban kiegészíteném, hogy a nagy nevű amerikai vadászgép, a P51 Mustang volt a névadás egyik oka. Mint tudjuk az űrutazás és a repülés határozott meg akkoriban mindent az Egybesült Állatokban.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.09.25 0:36

hát igen, szerencse hogy nem ilyen lett...

és igen, a névadó a P51 Mustang repülőgép volt, csak később, a végleges modellnél lett a ló az asszociáció tárgya
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Zsozso09
Kabóca
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.04.07 10:52

Re: 1962 Ford Mustang I prototípus

Hozzászólás Szerző: Zsozso09 » 2008.05.01 14:30

LeMans67 írta:A Ford Mustang I kétüléses koncepció autó

A Mustang fejlesztésekor sok különböző gondolat merült fel az autó kialakításával kapcsolatban. Azt, hogy melyik lett a befutó, azt már tudjuk, de most lássuk, hogy mi lehetett volna még.

Kép

Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán). Mivel John Najjar tervei erősen verseny autós kivitelűek voltak, így merült fel a ló név.

1961-ben építettek egy tökéletesen működő modellt a közönségnek, hogy lássák a reakciókat. 1,5 L-es V4-es 90 Le-ős motorral és az 1500 poundos tömegével tényleg verserny autós jellege volt a gépnek.
0-96 km/h 10 sec alatt volt elérhető. Független kerék felfüggesztéssel rendelkezett!

A tömegek csak 1962 októberében látták az autót, amikor Dan Gurney versenyző bemutatta a New Yorki Grand Prix elött.
A fogadtatás ellenére a Ford vezetősége túl drágának és haszontalannak tartotta az autót.

Kép

Ekkor megpróbálták kissé használhatóbbá tenni és terveztek oldal ablakokat, megmelték a szélvédőt, levehető könnyű HardTop tetőt gondoltak rá, de végül is nem változtattak az autón. Simán gazdasági alapokon és praktikussági szemlélettel elvetették az autót.

Két évvel azelött, hogy megjelent az egész amerikát sportos autó képbe öltöztető Muscle Era.
Nagyon jó ez a kis részlet... megkérdezhetem, hogy honnan vannak ezek az infók? Nekem nagyon hasznos lenne... épp a formatervnél tartok a dogámban. Légyszi írd meg, hogy hol találtál ilyen infókat.
Köszi!

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1962 Ford Mustang I prototípus

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.01 14:43

LeMans67 írta:Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán).
Most olvastam ezt el figyelmesen. :oops: Lömi, biztos vagy Te ebben? Tudtommal közép motoros autót akartak építeni. :? Azt meg senki se csinálná elsőkerékhajtásúra. :nemtom:

Sajna a Mustang könyveim Pesten, én meg pácban vagyok. :|

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Re: 1962 Ford Mustang I prototípus

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.05.03 16:14

TomiTomi írta:
LeMans67 írta:Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán).
Most olvastam ezt el figyelmesen. :oops: Lömi, biztos vagy Te ebben? Tudtommal közép motoros autót akartak építeni. :? Azt meg senki se csinálná elsőkerékhajtásúra. :nemtom:

Sajna a Mustang könyveim Pesten, én meg pácban vagyok. :|
Már a forrás is tévedett valszínűleg. Tudtommal az elől kaparós változatt szóba sem jött (bár valami örületes céges karácsonyon - félrészegen - előfordulhat, hogy poénkodtak vele).

Válasz küldése