1970 MUSTANG "BOSS 302" felújítása

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: oszi » 2012.05.31 21:41

Véletlen a 68-as hoz tettem , a fűtés sztorit , most már ott hagyom .
OSZI

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2012.06.01 7:10

Áthoztam ide, itt mégis csak jobb. ;)


És szép lett a fűtés. :klassz:

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: oszi » 2012.06.01 20:42

Búcsú pillantás , a lassan láthatatlanná váló részletekre .
Kép


Kép
OSZI

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: oszi » 2012.06.13 21:14

A MOTOR : FORD 302 .

- A blokkot , a hengerfej felfekvő felületénél , síkolni kellett .
- Alapméretről a 4. túlméretre fúrták . ( azaz , csak alig volt kopott , így kimaradhatott a köztes 3 túlméret . )
Kép

- A dugók , flat top , sík , nagy sűrítésűek . A hengerfej tömítés segéd gumis .
Kép

- Az olajteknő lelógó része , ahonnan a pumpa szív , az autóba beszerelve , előre esik , azaz gyorsulásnál az olaj hátra szalad , és a pumpa a levegőt szívná . Ez egy bellibenés gátlós , növelt térfogatú , ( + 2 liter )terelő lemezes teknő . Csodaszép fényes volt , de el kellett álcáznom , hogy kevésbé feltűnő legyen .


- A hengerfej csavarok , ARP tőcsavarok . ( szakító szilárdságuk 200 000 PSI )
Kép
OSZI

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2012.06.13 21:38

Írod, hogy flat top dugók kerültek bele. Eredetileg milyen volt ebben az évjáratban? Ekkor még nagy sűrítésű motorok voltak, nem?

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: oszi » 2012.06.13 21:48

- Azt mondják az "okosok" , hogy 400 lóerő fölött a főtengely , a rezonálástól , a fekvő csapágyaknál elrepeszti a blokkot .
Ez a szett nincs annyi , ( 30 -cal kevesebb :biggrin: ) de ha durván bánnak vele , nem árt , a csapágyfedeleket merevítő acélkeret . Persze jár hozzá a tőcsavar szett . Azt már nem mondják az "okosok" , hogy egy laza egy napos reszeléssel lehet csak berakni . ( nem fért el az olajpumpa , gondoltam is , inkább kihagyom , így legalább az olajnyomás állandó lenne . Állandó 0) Azért jó , mert minden reszelés után , próba előtt , illik jól elmosni . 12 után , már nem számoltam . . .
Aztán nem fér rá az olajteknő , mert a szélébe beleér . Jelöl - vág - mos - próbál - jelöl - reszel - mos - próbál . . .
Aztán mikor már tuti , felraktam a pumpára az előszűrő rózsát . Teknő billeg rajta . Jelöl - vág - mos - próbál . . .


- A merevítő keret - karter " feldobása " , bő 1 nap volt . ( nincs benne vezérmű lánc , így nem is nyúlhat meg . ;)
Kép

- A szívóteknő maradhatott volna alu , de be szokott mattulni , és akkor már nem túl szép , ezért lett fekete .
- A himbák görgősek , így magasabb fordulatot tudnak pontosan , és nem koptatják az amúgy 2"-os saválló szelepeket .

Kép

- A fonatokat 1 óra / oldal bandázsoltam , és ismét 1 óra / oldal , felraktam . ( Svédacél rozsdamentes-saválló bilincseket először egyformán beállítva , de a csavarok nem fértek tőlük el , aztán a hengerfej csavarokba akadt , meg hasonlók .


Kép

Kép

Kép

- ( Itt a festék alatt , fényes , alumínium színű volt . Álcáztam . )
Kép
OSZI

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: oszi » 2012.06.13 21:57

TomiTomi írta:Írod, hogy flat top dugók kerültek bele. Eredetileg milyen volt ebben az évjáratban? Ekkor még nagy sűrítésű motorok voltak, nem?
- Az eredeti is az , csak ez már "okosabb" .
CNC megmunkált a fölső része , a gyűrű fölött "recézett" , sok kis éles körkörös bemarása van , amibe beleül - lerakódik a korom , így mégjobban tömít , kevésbé terheli a kompresszió , a gyűrűk szélét . Az alsó gyűrű alatt viszont könnyített , kisebb a surlódó felület , kevésbé melegszik , gyorsabban veszi fel a fordulatot . Acélbetétes erősítése van a csapszegeknél , és prés öntéssel készült . Ezektől eltekintve végülis olyan mint a gyári . . . :gonosz:
OSZI

Avatar
medbali
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2009.03.31 18:51

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: medbali » 2012.06.14 0:17

Szép ez a selyemfekete narancs kombó :klassz:
Mi lesz mögötte? Automata vagy kézi?
- 1972 Chevy Nova 6.0

Avatar
medbali
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2009.03.31 18:51

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: medbali » 2012.06.14 0:20

oszi írta:Búcsú pillantás , a lassan láthatatlanná váló részletekre .
Kép


Kép
Vakegér vagyok bocs, itt látszik mi lesz mögötte :mrgreen:
- 1972 Chevy Nova 6.0

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2012.06.14 6:49

Nagyon guszta. :klassz:

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2012.06.14 8:03

oszi írta:- Azt mondják az "okosok" , hogy 400 lóerő fölött a főtengely , a rezonálástól , a fekvő csapágyaknál elrepeszti a blokkot .
Ez a szett nincs annyi , ( 30 -cal kevesebb :biggrin: ) de ha durván bánnak vele , nem árt , a csapágyfedeleket merevítő acélkeret . Persze jár hozzá a tőcsavar szett . Azt már nem mondják az "okosok" , hogy egy laza egy napos reszeléssel lehet csak berakni . ( nem fért el az olajpumpa , gondoltam is , inkább kihagyom , így legalább az olajnyomás állandó lenne . Állandó 0) Azért jó , mert minden reszelés után , próba előtt , illik jól elmosni . 12 után , már nem számoltam . . .
Aztán nem fér rá az olajteknő , mert a szélébe beleér . Jelöl - vág - mos - próbál - jelöl - reszel - mos - próbál . . .
Aztán mikor már tuti , felraktam a pumpára az előszűrő rózsát . Teknő billeg rajta . Jelöl - vág - mos - próbál . . .


- A merevítő keret - karter " feldobása " , bő 1 nap volt . ( nincs benne vezérmű lánc , így nem is nyúlhat meg . ;)
Kép

- A szívóteknő maradhatott volna alu , de be szokott mattulni , és akkor már nem túl szép , ezért lett fekete .
- A himbák görgősek , így magasabb fordulatot tudnak pontosan , és nem koptatják az amúgy 2"-os saválló szelepeket .

Kép

- A fonatokat 1 óra / oldal bandázsoltam , és ismét 1 óra / oldal , felraktam . ( Svédacél rozsdamentes-saválló bilincseket először egyformán beállítva , de a csavarok nem fértek tőlük el , aztán a hengerfej csavarokba akadt , meg hasonlók .


Kép

Kép

Kép

- ( Itt a festék alatt , fényes , alumínium színű volt . Álcáztam . )
Kép


Remekmű sok munkával :taps:

Avatar
Stierg
Úrvezető
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.09.26 21:30

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: Stierg » 2012.06.14 22:10

nagyon szep . ma lattam eloben , olyan jol nez ki hogy kar eldugni egy motorteben :gonosz:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2012.06.14 22:29

Plexi motorháztető?! :mrgreen:

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: oszi » 2012.06.24 15:58

Kikinvánkozott az udvarra .
Kép

Kép

Csíkozás előtti , utolsó ajtó állítás .
Kép

"Zöldre , kéket kérek..."
Kép

"SEGGEK"
Kép

HÁTULRÓL
Kép

Kép

Kép
OSZI

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2012.06.24 17:21

Jók így együtt...

Válasz küldése