1970 MUSTANG "BOSS 302" felújítása
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
Véletlen a 68-as hoz tettem , a fűtés sztorit , most már ott hagyom .
OSZI
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
Áthoztam ide, itt mégis csak jobb.
És szép lett a fűtés.
És szép lett a fűtés.
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
A MOTOR : FORD 302 .
- A blokkot , a hengerfej felfekvő felületénél , síkolni kellett .
- Alapméretről a 4. túlméretre fúrták . ( azaz , csak alig volt kopott , így kimaradhatott a köztes 3 túlméret . )
- A dugók , flat top , sík , nagy sűrítésűek . A hengerfej tömítés segéd gumis .
- Az olajteknő lelógó része , ahonnan a pumpa szív , az autóba beszerelve , előre esik , azaz gyorsulásnál az olaj hátra szalad , és a pumpa a levegőt szívná . Ez egy bellibenés gátlós , növelt térfogatú , ( + 2 liter )terelő lemezes teknő . Csodaszép fényes volt , de el kellett álcáznom , hogy kevésbé feltűnő legyen .
- A hengerfej csavarok , ARP tőcsavarok . ( szakító szilárdságuk 200 000 PSI )
- A blokkot , a hengerfej felfekvő felületénél , síkolni kellett .
- Alapméretről a 4. túlméretre fúrták . ( azaz , csak alig volt kopott , így kimaradhatott a köztes 3 túlméret . )
- A dugók , flat top , sík , nagy sűrítésűek . A hengerfej tömítés segéd gumis .
- Az olajteknő lelógó része , ahonnan a pumpa szív , az autóba beszerelve , előre esik , azaz gyorsulásnál az olaj hátra szalad , és a pumpa a levegőt szívná . Ez egy bellibenés gátlós , növelt térfogatú , ( + 2 liter )terelő lemezes teknő . Csodaszép fényes volt , de el kellett álcáznom , hogy kevésbé feltűnő legyen .
- A hengerfej csavarok , ARP tőcsavarok . ( szakító szilárdságuk 200 000 PSI )
OSZI
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
Írod, hogy flat top dugók kerültek bele. Eredetileg milyen volt ebben az évjáratban? Ekkor még nagy sűrítésű motorok voltak, nem?
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
- Azt mondják az "okosok" , hogy 400 lóerő fölött a főtengely , a rezonálástól , a fekvő csapágyaknál elrepeszti a blokkot .
Ez a szett nincs annyi , ( 30 -cal kevesebb ) de ha durván bánnak vele , nem árt , a csapágyfedeleket merevítő acélkeret . Persze jár hozzá a tőcsavar szett . Azt már nem mondják az "okosok" , hogy egy laza egy napos reszeléssel lehet csak berakni . ( nem fért el az olajpumpa , gondoltam is , inkább kihagyom , így legalább az olajnyomás állandó lenne . Állandó 0) Azért jó , mert minden reszelés után , próba előtt , illik jól elmosni . 12 után , már nem számoltam . . .
Aztán nem fér rá az olajteknő , mert a szélébe beleér . Jelöl - vág - mos - próbál - jelöl - reszel - mos - próbál . . .
Aztán mikor már tuti , felraktam a pumpára az előszűrő rózsát . Teknő billeg rajta . Jelöl - vág - mos - próbál . . .
- A merevítő keret - karter " feldobása " , bő 1 nap volt . ( nincs benne vezérmű lánc , így nem is nyúlhat meg .
- A szívóteknő maradhatott volna alu , de be szokott mattulni , és akkor már nem túl szép , ezért lett fekete .
- A himbák görgősek , így magasabb fordulatot tudnak pontosan , és nem koptatják az amúgy 2"-os saválló szelepeket .
- A fonatokat 1 óra / oldal bandázsoltam , és ismét 1 óra / oldal , felraktam . ( Svédacél rozsdamentes-saválló bilincseket először egyformán beállítva , de a csavarok nem fértek tőlük el , aztán a hengerfej csavarokba akadt , meg hasonlók .
- ( Itt a festék alatt , fényes , alumínium színű volt . Álcáztam . )
Ez a szett nincs annyi , ( 30 -cal kevesebb ) de ha durván bánnak vele , nem árt , a csapágyfedeleket merevítő acélkeret . Persze jár hozzá a tőcsavar szett . Azt már nem mondják az "okosok" , hogy egy laza egy napos reszeléssel lehet csak berakni . ( nem fért el az olajpumpa , gondoltam is , inkább kihagyom , így legalább az olajnyomás állandó lenne . Állandó 0) Azért jó , mert minden reszelés után , próba előtt , illik jól elmosni . 12 után , már nem számoltam . . .
Aztán nem fér rá az olajteknő , mert a szélébe beleér . Jelöl - vág - mos - próbál - jelöl - reszel - mos - próbál . . .
Aztán mikor már tuti , felraktam a pumpára az előszűrő rózsát . Teknő billeg rajta . Jelöl - vág - mos - próbál . . .
- A merevítő keret - karter " feldobása " , bő 1 nap volt . ( nincs benne vezérmű lánc , így nem is nyúlhat meg .
- A szívóteknő maradhatott volna alu , de be szokott mattulni , és akkor már nem túl szép , ezért lett fekete .
- A himbák görgősek , így magasabb fordulatot tudnak pontosan , és nem koptatják az amúgy 2"-os saválló szelepeket .
- A fonatokat 1 óra / oldal bandázsoltam , és ismét 1 óra / oldal , felraktam . ( Svédacél rozsdamentes-saválló bilincseket először egyformán beállítva , de a csavarok nem fértek tőlük el , aztán a hengerfej csavarokba akadt , meg hasonlók .
- ( Itt a festék alatt , fényes , alumínium színű volt . Álcáztam . )
OSZI
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
- Az eredeti is az , csak ez már "okosabb" .TomiTomi írta:Írod, hogy flat top dugók kerültek bele. Eredetileg milyen volt ebben az évjáratban? Ekkor még nagy sűrítésű motorok voltak, nem?
CNC megmunkált a fölső része , a gyűrű fölött "recézett" , sok kis éles körkörös bemarása van , amibe beleül - lerakódik a korom , így mégjobban tömít , kevésbé terheli a kompresszió , a gyűrűk szélét . Az alsó gyűrű alatt viszont könnyített , kisebb a surlódó felület , kevésbé melegszik , gyorsabban veszi fel a fordulatot . Acélbetétes erősítése van a csapszegeknél , és prés öntéssel készült . Ezektől eltekintve végülis olyan mint a gyári . . .
OSZI
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
Szép ez a selyemfekete narancs kombó
Mi lesz mögötte? Automata vagy kézi?
Mi lesz mögötte? Automata vagy kézi?
- 1972 Chevy Nova 6.0
- Chromlo
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 944
- Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
- Tartózkodási hely: Vecsés
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
Nagyon guszta.
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
oszi írta:- Azt mondják az "okosok" , hogy 400 lóerő fölött a főtengely , a rezonálástól , a fekvő csapágyaknál elrepeszti a blokkot .
Ez a szett nincs annyi , ( 30 -cal kevesebb ) de ha durván bánnak vele , nem árt , a csapágyfedeleket merevítő acélkeret . Persze jár hozzá a tőcsavar szett . Azt már nem mondják az "okosok" , hogy egy laza egy napos reszeléssel lehet csak berakni . ( nem fért el az olajpumpa , gondoltam is , inkább kihagyom , így legalább az olajnyomás állandó lenne . Állandó 0) Azért jó , mert minden reszelés után , próba előtt , illik jól elmosni . 12 után , már nem számoltam . . .
Aztán nem fér rá az olajteknő , mert a szélébe beleér . Jelöl - vág - mos - próbál - jelöl - reszel - mos - próbál . . .
Aztán mikor már tuti , felraktam a pumpára az előszűrő rózsát . Teknő billeg rajta . Jelöl - vág - mos - próbál . . .
- A merevítő keret - karter " feldobása " , bő 1 nap volt . ( nincs benne vezérmű lánc , így nem is nyúlhat meg .
- A szívóteknő maradhatott volna alu , de be szokott mattulni , és akkor már nem túl szép , ezért lett fekete .
- A himbák görgősek , így magasabb fordulatot tudnak pontosan , és nem koptatják az amúgy 2"-os saválló szelepeket .
- A fonatokat 1 óra / oldal bandázsoltam , és ismét 1 óra / oldal , felraktam . ( Svédacél rozsdamentes-saválló bilincseket először egyformán beállítva , de a csavarok nem fértek tőlük el , aztán a hengerfej csavarokba akadt , meg hasonlók .
- ( Itt a festék alatt , fényes , alumínium színű volt . Álcáztam . )
Remekmű sok munkával
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
nagyon szep . ma lattam eloben , olyan jol nez ki hogy kar eldugni egy motorteben
Re: 1970 MUSTANG "BOSS 302"
Kikinvánkozott az udvarra .
Csíkozás előtti , utolsó ajtó állítás .
"Zöldre , kéket kérek..."
"SEGGEK"
HÁTULRÓL
Csíkozás előtti , utolsó ajtó állítás .
"Zöldre , kéket kérek..."
"SEGGEK"
HÁTULRÓL
OSZI